اجرای حکم ۲ تن از عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)
کد خبر: 4153149
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱

اجرای حکم ۲ تن از عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: روند رسیدگی دقیق به پرونده متهمان در مرحله دادسرا و دادگاه با دقت و رعایت دقیق موازین قانونی و حضور وکلای قانونی متهمان انجام شد و حکم اولیه مجازات اعدام این متهمان در روز‌های پایانی سال گذشته صادر شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس امروز، 15 تیر با بیان اینکه از ابتدای آغاز محاکمه عوامل این حمله تروریستی، مردم شیراز و سایر اقصی نقاط کشور خواستار اشد مجازات تروریست‌ها بودند، گفت: روند رسیدگی دقیق به پرونده متهمان در مرحله دادسرا و دادگاه با دقت و رعایت دقیق موازین قانونی و حضور وکلای قانونی متهمان انجام شد و حکم اولیه مجازات اعدام این متهمان در روز‌های پایانی سال گذشته صادر شد.

وی با بیان اینکه رای صادره در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز پس از اعتراض وکلای متهمان دیوان عالی کشور رسیدگی شد، اضافه کرد: پس از رسیدگی مجدد به این پرونده در مرجع عالی قضایی کشور رأی اولیه اعدام ۲ تن از تروریست‌ها که نقش مستقیمی در طراحی حمله و پشتیبانی از عامل اصلی ترور داشتند در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس، ادامه داد: دادگستری فارس از ابتدای این حادثه تلخ رسیدگی سریع، دقیق و قانونی را در دستور کار خود قرار داد که طی شدن کلیه مراحل قانونی این حکم به زودی اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شامگاه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ منجر به شهادت ۱۳ تن و زخمی شدن ۲۵ تن از خادمان و زائران حرم احمدی (ع) شد و عامل اصلی حمله در درگیری با نیرو‌های انتظامی و امنیتی کشته شد.

انتهای پیام
captcha