الحاق موشک کروز دریایی برد بلند «ابومهدی» به ناوگان ارتش و سپاه
کد خبر: 4157903
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
صبح امروز انجام شد

الحاق موشک کروز دریایی برد بلند «ابومهدی» به ناوگان ارتش و سپاه

موشک کروز «ابومهدی» صبح امروز با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش به یگان‌های دریایی ارتش و سپاه الحاق شد.

موشک کروز دریایی برد بلند ابومهدی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، آئین الحاق موشک کروز ابومهدی صبح امروز، سه‌شنبه، ۳ مردادماه با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه به یگان‌های دریایی ارتش و سپاه برگزار شد.

موشک کروز ابومهدی یکی از تولیدات صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با برد بیش از یک هزار کیلومتر است که می‌تواند هر هدفی را منهدم کند و از این طریق، محدوده پوشش دفاع دریایی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به قبل چندین برابر کرده و می‌تواند دامنه عملیاتی گسترده‌ای را تحت پوشش قرار دهد.

استفاده از مواد منفجره با قدرت تخریب بالا در سَر جنگی موشک ابومهدی، قابلیت انهدام انواع ناو، ناوچه و ناوشکن‌ها را به این موشک بخشیده است.

موشک ابومهدی قابلیت شلیک از انواع حامل‌های متحرک و ثابت را دارد و سامانه هدایت و ناوبری این موشک قابلیت به‌روزرسانی موقعیت نهایی هدف را در طول پرواز داراست.

واکنش سریع، مدیریت انتخاب هدف در میدان، دورزدن پدافند دشمن و قابلیت شلیک از عمق جزو ویژگی‌های موشک کروز دریایی ابومهدی به شمار می‌رود.

موشک ابومهدی قابلیت پرواز در ارتفاع پست و زیر دید رادار‌های دشمن را دارد و می‌تواند مسیر و ارتفاع خود را با توجه به عوارض جغرافیایی و سامانه‌های پدافندی دشمن تغییر دهد.

این موشک اولین موشک کروز برد بلند دریایی است که از هوش مصنوعی در نرم افزار‌های مرتبط با طراحی مسیر پروازی موشک در سامانه فرماندهی و کنترل استفاده کرده و امکان عبور از عوارض طبیعی و مصنوعی و همچنین سایت‌های راداری و پدافندی دشمن را با عبور از نقاط راه میانی داشته و از جهت‌های مختلف به سمت هدف حمله و برخورد می‌کند.

انتهای پیام
captcha