اعزام کاروان‌های اربعین از سوی دفاتر زیارتی انجام نمی‌شود
کد خبر: 4160820
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

اعزام کاروان‌های اربعین از سوی دفاتر زیارتی انجام نمی‌شود

مدیر حج و زیارت استان فارس با اشاره به ثبت‌نام متقاضیان پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح گفت: در ایام پیاده‌روی اربعین، اعزام کاروان از سوی دفاتر زیارتی انجام نمی‌شود.

علیرضا‌زینلی، مدیر حج و زیارت استان فارسعلیرضا‌زینلی، مدیر حج و زیارت استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به ثبت‌نام متقاضیان شرکت در پیاده‌روی اربعین، گفت: به نمایش عظیم پیاده‌روی عشاق امام حسین(ع) نزدیک می‌شویم و مشتاقان پیاده‌روی زیارت اربعین حسینی در حال ثبت‌نام در سامانه سماح هستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام متقاضیان پیاده‌روی اربعین در استان فارس، اظهار کرد: استان فارس اکنون در رتبه چهارم ثبت نام متقاضیان بین استان‌های کشور قرار دارد همچنین برای تسهیل در خدمت‌رسانی، توصیه می‌شود تمام کسانی که قصد شرکت در این اجتماع عظیم و پیاده‌روی اربعین را دارند حتما با مراجعه به تارنمای samah.haj.ir مشخصات خود را ثبت کنند.

مدیر حج و زیارت استان فارس در خصوص اعزام کاروانی دفاتر زیارتی در ایام اربعین، اضافه کرد: در ایام پیاده‌روی اربعین، اعزام کاروان از سوی دفاتر زیارتی انجام نمی‌شود چراکه پیاده‌روی اربعین یک حرکت خودجوش مردمی است اما متقاضیان می‌توانند به صورت گروهی در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

زینلی با بیان اینکه ۱۶۰ دفتر زیارتی در استان فارس نیز کار ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح را انجام می‌دهند، گفت: در این سامانه سه بسته بیمه‌ای برای پوشش درمانی هموطنان در ایام تشرف به زیارت پیش‌بینی شده و همچنین به صورت نمودار تجمع و شلوغی مرز‌ها در این سامانه قابل مشاهده است.

انتهای پیام
captcha