تشریح فعالیت‌های قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در البرز
کد خبر: 4161505
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

تشریح فعالیت‌های قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در البرز

مسئول قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در البرز گفت: این قرارگاه با محوریت کارهای جهادی آشناسازی نسل جوان با سیره زندگی سردار دل‌ها را در دستور کار قرار داده است.

حاج قاسم سلیمانی

به گزارش ایکنا از البرز، امیر رحمانی شامگاه روز چهارشنبه، 18 مرداد در نشست اعضای قرارگاه حاج قاسم سلیمانی که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، از تشکیل دبیرخانه دائمی پژوهشی سیره حاج قاسم سلیمانی به منظور آشناسازی نسل جوان با سیره زندگی سردار دل‌ها خبر داد و گفت: این قرارگاه پس از شهادت حاج قاسم به صورت سراسری و کشوری در تمام استان‌ها با رویکرد فعالیت‌های جهادی و فرهنگی در ایام همه گیری کرونا تشکیل شده است.

وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط این قرارگاه برگزاری مراسم سالگرد حاج قاسم در مرکز استان و شهرستان‌ها بوده است. همچنین برگزاری همایش‌های «جمهوری اسلامی حرم است» یکی دیگر از برنامه‌هایی است که توسط این قرارگاه اجرایی شده است.

این مسئول با تاکید براینکه یکی از اهداف این قرارگاه معرفی فرهنگ جبهه مقاومت است، افزود: به همین منظور در سالگرد شهادت حاج قاسم و شهدای مدافع حرم از یاران و همرزمان سردار دل‌ها برای سخنرانی دعوت کردیم.

رحمانی به تشکیل دبیرخانه دائمی پژوهشی سیره حاج قاسم و معرفی محور مقاومت اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این دبیرخانه درصدد هستیم تا جوانان را به کارهای تحقیقاتی و علمی به صورت مقاله محور در خصوص این شهید و محور مقاومت ترغیب کنیم و دیگر فقط همایش و کارهای فرهنگی انجام نشود.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی‌ها به‌منظور برگزاری ویژه برنامه ‌پژوهشی محور مقاومت در سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی درحال انجام است.

مسئول قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در استان البرز افزود: ایجاد موکب شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافع حرم در ایام اربعین حسینی در کشور عراق از دیگر برنامه های این قرارگاه برای معرفی این شهدا است.

وی به برخی اقدامات قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های دوخت ماسک و تولید بیش از ۵۰۰ هزار ماسک، توزیع الکل و مواد ضدعفونی کننده از جمله این اقدامات بوده ضمن اینکه پس از این ایام نیز کارهای جهادی قرارگاه تعطیل نشد و به خدمات‌رسانی در مناطق محروم استان و کشور مشغول شدیم.

رحمانی گفت: ساخت خانه محروم و اجرای پروژه آبرسانی در سیستان و بلوچستان و ساخت چند خانه محروم در استان البرز از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام
captcha