شهدای «غریب» مظلومانه و دور از وطن به شهادت رسیدند
کد خبر: 4161872
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز:

شهدای «غریب» مظلومانه و دور از وطن به شهادت رسیدند

سلیمان رستمیان گفت: شهدای «غریب» مظلومانه و دور از وطن به دست رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند که باید در جهت بزرگداشت نام و یاد این عزیزان تلاش کنیم.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، 21 مردادماه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره منطقه‌ای شهدای غریب در استان البرز که در مجموعه فرهنگی تفریحی عرفان کرج با حضور معاونان فرهنگی و دبیران ستادهای مردمی کنگره شهدای غریب منطقه چهار کشور از استان‌های تهران، قم و سمنان برگزار شد، اظهار کرد: آزادگان ما چه در دوران حضور در جبهه و چه در دوران اسارت با مجاهدت و از خودگذشتگی تا آخرین نفس در راه حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی و مقاومت کردند و تعدادی از این عزیزان هم در دوران اسارت غریبانه به شهادت رسیدند.

وی بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدای غریب تأکید کرد و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، این شهدا غریبانه، مظلومانه و دور از وطن به دست رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند و تا مدت‌ها مراسم تشییع این عزیزان برگزار نشد.

رستمیان افزود: آزادگان باید در برگزاری این کنگره نقش داشته باشند ضمن اینکه باید مجاهدت‌های این عزیزان برای نسل امروز و آینده کشور بازگو شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز هدف از برگزاری این کنگره را معرفی شهدای غریب به جامعه عنوان کرد و گفت: به احتمال زیاد این کنگره مردادماه سال آینده برگزار و از خانواده این عزیزان نیز تجلیل خواهد شد. از مجموع یک هزار و ۵۲ آزاده استان البرز، ۹ نفر از این عزیزان غریبانه در دروان اسارت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شرکت‌کنندگان در این نشست ابتدا با حضور در معراج شهدای بیلقان به مقام شهدا ادای احترام کردند و در پایان نیز از خانواده شهیدان «ایرج خرمجاه»، «رضا پناهی» و «مجید قربانپور» تجلیل کردند.

انتهای پیام
captcha