سنگ تمام ملت داغدار ایران برای لاله‌های حرم + فیلم
کد خبر: 4162924
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

سنگ تمام ملت داغدار ایران برای لاله‌های حرم + فیلم

بار دیگر ملت داغدار ایران برای شهدای خود سنگ‌ تمام گذاشتند. امروز همه برای تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از اقصی نقاط کشور آمده بودند.

تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، ملت ایران در طول تاریخ شاهد فراز و نشیب‌های متعددی بوده است اما این ملت به دلیل پایبندی به اعتقادات تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم راه دفاع از حق و حقیقت کرده است و داغ بسیار دیده است.

سال گذشته بود که در جنایت تروریستی داعش در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) 13 لاله در حرم امن الهی، پرپر شدند و هنوز سنگینی آن داغ بر دل مانده بود که دوباره جنایتی مشابه سال قبل در حرم رخ داد و دوباره ملت را داغدار کرد.

گرچه تعداد شهدا و مصدومان این حادثه به دلیل رشادت‌های شیرمردان مدافع امنیت و حرم، کمتر از سال گذشته بود، اما غمی نیست که از یاد برود و داغی مضاعف بر داغ قبلی شد، لذا امروز در مراسم تشییع پیکرهای پاک شهدای این حادثه تروریستی باز هم ملت سرافراز و آزاده سنگ‌ تمام گذاشتند.

همه آمده بودند. ترک، لر، کرد و فارس از اقصی نقاط کشورمان. همان‌ها که هرجا سخن از وطن و اعتقادات به میان می‌آید، با تمام وجود و قوا به میدان می‌آیند و امروز هم برای شهدای وطن سنگ تمام گذاشتند. همه سوگوار بودند و بر سر و سینه می‌زدند. مراسم تشییع از میدان شهدا به سمت حرم مطهر آغاز شد و پیکرهای شهدا بر روی دستان مردم متدین و ولایت‌مدار شیراز و ایران اسلامی تشییع شد.

تکریم شهدا را واجب می‌دانیم

محمد اسلاملو، 28 ساله از استان چهارمحال بختیاری که در این مراسم شرکت کرده بود، به خبرنگار ایکنای فارس، گفت: این شهدا در راه دفاع از هموطنانمان و حریم امن الهی به شهادت رسیده‌اند، لذا تکریم آنان را بر خود واجب می‌دانیم. دشمنان بدانند که این ملت در دفاع از وطن و آرمان‌های خود با هیچ کس تعارف ندارند و پای دفاع از وطن که به میان آید، همه صف می‌بندند.

عذرا رضایی، بانوی 35 ساله از استان خوزستان نیز به خبرنگار ایکنا گفت: امروز آمده‌ام تا در سوگ شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) شرکت کنم و نشان دهم که ملت ایران در غم و شادی با یکدیگر شریک هستند.

ارسلان ایمانی، 30 ساله از شهرستان بوانات استان فارس نیز گفت: جان، تحفه ناچیزی است که برای دفاع از وطن و اسلام تقدیم می‌کنیم. دشمنان بدانند تا با هر جنایتی که مرتکب می‌شوند، جوانان غیور این ملت، هوشیارتر می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه امروز همه جوانان انقلابی منتظر یک فرمان از رهبر معظم انقلاب هستیم، افزود:‌ همان‌طور که خداوند هم تأکید می‌کند کید و مکر دشمنان به خودشان بازمی‌گردد و هرچقدر جنایت مرتکب شوند، بیشتر این ملت در راهشان استوارتر می‌شوند.

 پیکر شهید «عباسی» در حرم شاهچراغ(ع) به خاک سپرده شد

در ادامه این مراسم پیکر مطهر شهیدان «غلامعباس عباسی» و «محمد جهانگیری» به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) انتقال یافت و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بر پیکر آنان نماز اقامه کرد و بعد از آن حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به سخنرانی پرداخت.

جهادگران جهاددانشگاهی فارس نیز در کنار سایر اقشار مختلف مردم داغدار ایران اسلامی در این مراسم معنوی حضور داشتند تا بار دیگر ثابت کنند بر پای عهد خویش با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا ایستاده‌اند.

یادآور می‌شود که پیکر شهید «غلامعباس عباسی»، خادم افتخاری حرم مطهر در این حرم به خاک سپرده شد و پیکر «محمد جهانگیری»، شهید مدافع امنیت و حرم به روستای کناره شهرستان مرودشت، زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha