انتخاب سبزوار به عنوان شهر دوستدار کتاب
کد خبر: 4162994
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران انجام شد؛

انتخاب سبزوار به عنوان شهر دوستدار کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: شهرستان سبزوار توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دوستدار کتاب انتخاب شد.

انتخاب سبزوار به عنوان شهر دوستدار کتابحجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به رقابت ۱۲ شهر ایران برای انتخاب پایتختی کتاب ایران، اظهار کرد: در کنار مرحله نهایی انتخاب پایتختی کتاب ایران با توجه به حضور ۴ دوره شهرستان سبزوار در مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران و فعالیت‌های ارزنده ۲۴ افسر دانایی در حوزه کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های ارزشمند خیرین کتاب، سبزوار به عنوان شهر دوستدار کتاب توسط وزیر فرهنگ و‌ارشاد اسلامی انتخاب شد.

وی با تبریک کسب این عنوان در حوزه فرهنگ به مردم سبزوار اضافه کرد: این عنوان سال گذشته در اختیار سنندج بود و در سال جاری با توجه به فعاليت‌های ارزشمند ۲۴ افسر دانایی و خیرین و مسئولان سبزوار در حوزه کتاب و کتابخوانی به سبزوار تعلق گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مرحله داوری نهایی انتخاب پایتختی کتاب ایران از دیروز آغاز شده، تصریح کرد: روز گذشته در تهران ۱۲ شهر منتخب نهایی عملکرد خودشان و ظرفیت‌ها را در همایشی در تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان ارائه و نشان دادند که در شهریور ماه شهر پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد‌.

سبزیان با تبریک انتخاب سبزوار به عنوان دوستدار کتاب به مردم فهیم سبزوار و دیار سربداران و تبریک به مردم خراسان رضوی، افزود: همه تلاش کنیم تا انشالله شهریور ماه پایتختی کتاب ایران به دیار سربداران و مردم کتابخوان سبزوار برسد.

انتهای پیام
captcha