دلدادگی به ارباب در موکب روستای آورزمان
کد خبر: 4165449
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۹

دلدادگی به ارباب در موکب روستای آورزمان

یکی از 12 موکبی که در شهرستان ملایر در مسیر خدمت‌رسانی به زائران سید‌وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند موکب امامزاده عبد‌الله و سعید(ع) روستای آورزمان است که چند سالی است به همت خیرین، مردم و روحانیون مستقر در این روستا برپا می‌شود.

روحانی موکب روستای آورزمان ملایرباز هم اربعین در گذر تاریخ کنار قدم‌های جابر، عاشقان حسین سوی نینوا رهسپار می‌شوند و در این مسیر به شوق رسیدن وصال به معشوق ستون‌های علم شده را تا حرم می‌شمارند، چراکه می‌دانند سختی این راه انتهایش به بهشت بین‌الحرمین ختم می‌شود.

بی‌قرار سر از پا نمی‌شناسند و می‌روند تا در مسیر دلدادگی به دلدار برسند و «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» را تداعی کنند، اما میانه این راه هستند عاشقانی که عشق به زائران وجودشان را فرا گرفته، عاشقانی که با برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی خدمت می‌کنند تا بگویند شوق خدمت به یار فقط در مشرف شدن به کربلا نیست، بلکه می‌شود این ارادت را با خدمت به زائران نشان داد و از این ایام به این طریق سیر و سلوک معنوی کسب کرد، با عاشقان یار همراه شد و با خدمت به آنان دل خود را تسکین داد و این‌گونه عشق را معنی کرد.

آری دلدادگان حسین بن علی(ع) این روزها در جای جای شهرستان ملایر سر از پا نشناخته و تمام وقت خود را صرف عاشقی حسین کرده‌اند و آمده‌اند تا ارادت خود را در قالب خدمت به زائران نشان دهند و در این مسیر از هرچه دارند چه کمک مادی و چه حضور شبانه روزی دریغ نمی‌کنند.

هر ساله با برپایی موکب‌هایی در مسیر تردد زائران، شوق خدمت به آستان حضرت دوست را به‌خوبی معنا کرده و با خلوص نیت هر آنچه در طبق اخلاص دارند، تقدیم زائران کرده و از زائران پذیرایی می‌کنند. چند روزی بیشتر تا اربعین حسینی باقی نمانده و بیش از یک هفته است که موکب‌های شهرستان ملایر  فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

یکی از 12 موکبی که در ملایر در مسیر خدمت‌رسانی به زائران سید‌وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، موکب امامزاده عبدالله و سعید(ع) روستای آورزمان است که در مسیر 30 کیلومتری شهرستان ملایر از سمت جاده نهاوند واقع شده؛ این موکب چند سالی است که به همت خیرین، مردم مؤمن و خدا‌جو و روحانیون مستقر در این روستا برپا می‌شود.

حجت‌‌الاسلام خداداد زارعی، روحانی جوان و اهل یاسوج است که مدت دو سالی است به‌عنوان روحانی و امام جماعت روستا مشغول فعالیت‌های دینی و تیلغی، فرهنگی و... در این روستاست. همت و تلاش بالا و خستگی‌ناپذیر این روحانی جوان و جهادی در برنامه‌های دینی و تبلیغی باعث شده تا مردم این روستا از وی به‌عنوان یک روحانی بااخلاق و باانگیزه یاد کنند.

حجت‌الاسلام زارعی، مسئول موکب امامزاده عبدالله و سعید(ع) آورزمان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه موکب روستای آورزمان ملایر چند سالی است که در راستای خدمات‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برپا می‌شود، اظهار کرد: این موکب امسال نیز فعالیت خود را از دوم شهریورماه شروع کرده و تا 17 همین ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این روحانی با بیان اینکه در این موکب روزانه بین 50 تا 60 نفر به‌صورت ثابت به زائران خدمات‌رسانی دارند، افزود: در روزهای شلوغ تعداد خادمین بیشتر می‌شود. خدمات مختلفی شامل، اسکان، اطعام، فعالیت‌های فرهنگی، مشاوره، پاسخگویی به سؤالات با همکاری  چند نفر از بانوان مبلغه، خدمات بهداشتی، پزشکی، واکس کفش و... به زائران ارائه می‌شود، با توجه به اینکه شهرستان ملایر یکی از مسیرهای پرتردد زائران اربعین است به‌صورت میانگین روزانه با سه هزار میان‌وعده و وعده غذایی، صبحانه، ناهار و شام از زائران پذیرایی می‌کنیم.

زارعی با بیان اینکه همه هزینه‌های این موکب از نذورات مردمی و کمک‌های خیرین است، تصریح کرد: امسال تعداد 333 تخته پتوی برای اسکان مسافران به‌صورت امانت از سمت سپاه در اختیار  موکب قرار گرفته است. این روستا یک هزار و 800 نفر جمعیت دارد، مردم روستا واقعا میزبانی خوبی ار زائران حضرت اباعبدالله(ع) دارند که جای تشکر دارد.

وی ضمن آرزوی سلامتی برای زائران حرم اباعبدالله(ع) گفت: خدمت به زوار حسین کمتر از زیارت نیست و خدمت این به خادمان تجسم خوبی‌های دو عالم را در گوش جان زمزمه کنند.

فاطمه رحمتی

انتهای پیام
captcha