حفظ رویکرد فشار حداکثری راهبرد آمریکا علیه ایران است
کد خبر: 4166282
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
امام‌ جمعه خرم‌آباد:

حفظ رویکرد فشار حداکثری راهبرد آمریکا علیه ایران است

حجت‌الاسلام شاهرخی حفظ رویکرد فشار حداکثری، بازدارندگی ایران و جلوگیری از پیشرفت را از راهبرد‌های دائمی آمریکا عنوان کرد و گفت: حیله دشمن سرگرم کردن کشور‌های منطقه است، اما ایران با قدرت و اقتدار بیش از گذشته ایستادگی می‌کند.

حجت الاسلام احمدرضا شاهرخی،  نماینده ولی‌فقیه در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان لرستان اشاره کرد و گفت: امیدوارم سفر‌های استانی وزرای دولت سیزدهم در گشایش مشکلات تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و هیيت وزیران بر امیدآفرینی، اظهار کرد: پیوستن به پیمان‌های بزرگ، سفر به استان‌ها، توجه به ظرفیت‌های داخلی، برجسته کردن شعار‌های انقلاب اسلامی، عدالت‌طلبی و تقسیم امکانات بین استان‌های کم‌برخوردار از خصوصیات دولت سیزدهم است.

شاهرخی با بیان اینکه هفته دولت یادآور زیبایی‌های ملت ایران و زشتی دشمنان داخلی و خارجی است، افزود: هفته دولت فرصتی برای بازنگری است که ببینیم از کجا به کجا رسیده‌ایم.

امام جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه نقاط قوت دولت باید حفظ شود و نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود، گفت: در هفته دولت، فرصتی است که دولتی که بر سر کار است عملکرد خود را بررسی و ارزیابی کند، همچنین نخبگان و فرهیختگان با رعایت عدل و انصاف و منطق ‌عملکرد دولت را بررسی کنند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اينکه شهیدان رجایی و باهنر در خدمت‌گذاری الگو و ممتاز بودند و پاداش خدمتگذاری خودشان  که شهادت در راه خدا بود گرفتند، خاطرنشان کرد: هفته دولت یادآور زیبایی‌های ملت ایران و زشتی‌های دشمنان داخلی و خارجی کشور است کما اینکه مردم قهرمانان اصلی این رویداد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهتمام دولت در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، گفت: امیدوارم با همت دولت سیزدهم طرح‌های بزرگی همچون احداث راه‌آهن دورود - خرم‌آباد - اندیمشک و سد معشوره با سرعت بیشتری تکمیل و به بهره برداری برسند.

امام جمعه خرم‌آباد در بخشی از سخنانش حفظ رویکرد فشار حداکثری، بازدارندگی ایران و جلوگیری از پیشرفت را از راهبرد‌های دائمی آمریکا عنوان کرد و گفت: حیله دشمن سرگرم کردن کشور‌های منطقه است، اما ایران با قدرت و اقتدار بیش از گذشته ایستادگی می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با مصوبه مجلس شورای اسلامی آمریکا را سر درگم کرده است از احزاب و جریان‌های سیاسی، اساتید و همه اقشار خواست که به توطئه دشمن توجه کنند، زیرا سیاست دائمی آمریکا ایجاد ناامنی، التهاب و بی‌ثباتی است.

سند مهندسی فرهنگی استان لرستان آماده است

 

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی گام‌های بزرگی برداشته است، گفت: دولت انقلابی در دوستی با همسایگان و پیوستن به پیمان بزرگ شانگهای و بریکس موفقیت‌های بزرگی کسب کرد، چراکه در بریکس کشورهایی مانند هند، روسیه چین برزیل و آفریقای جنوبی حضور دارند که اقتصاد آنها رو به رشد و مهمترین سیاست آنها دلار زدایی است.

وی با اشاره به ولایتمداری مردم لرستان، افزود: این استان در قرون مختلف مامنی برای پیروان مکتب آل‌الله بود و مردم عشق ائمه را نسل به نسل منتقل کردند و در انقلاب اسلامی حضوری نورانی داشتند که بزرگانی مانند آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند و شهدای عالی مقام استان از افتخارات کشور هستند.

اسماعیلی اضافه کرد: ای‌نها مهمترین مؤلفه هویت فرهنگی ما هستند، چراکه راز ماندگار نهضت و انقلاب در محبت بی‌دریغ مردم نسبت به خاندان آل‌الله بوده و لرستان پیشتاز این حرکت است.

وی با بیان اینکه اخلاص در عمل و جهاد در راه خدا نام‌ها را ماندگار می‌کند، ادامه داد: دولت و رئیس جمهور انقلابی در عرصه‌های مختلف آزمون پس داده و امروز مسئولیت دولت انقلابی را بر عهده گرفته و برای اعتلای کشور تلاش می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر پرورش استعدادهای لرستان، گفت: سند مهندسی فرهنگی استان لرستان آماده است و از همه فعالان فرهنگی دینی رسانه می‌خواهیم، اثر ارائه دهند چراکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده حمایت همه‌جانبه است.

انتهای پیام
captcha