دلدادگان اربعین در فارس گردهم آمدند + فیلم
کد خبر: 4167364
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

دلدادگان اربعین در فارس گردهم آمدند + فیلم

امروز عاشقان اهل بیت (ع) دیار فارس در اربعین حسینی با پیاده روی در اربعین حسینی صحنه‌ای دیگر از عاشقی را به نمایش گذاشتند.

دلدادگان اربعین در فارس گردهم آمدند + فیلمبه گزارش ایکنا از فارس، در ۱۲۰ نقطه استان فارس امروز، ۱۵ شهریور ماه مراسم پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی مصادف با روز اربعین با حضور پرشور عاشقان امام حسین (ع) که امسال از قافله عزاداران اربعین جا مانده بودند، ساعت ۸ صبح آغاز شد.   
 
در این مسر دلدادگان حسینی همگام با زائران طریق الحسین (ع) در مسیر عاشقی گام برداشتند و با عزاداری و سینه زنی به سوگ سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا نشستند. تمامی آحاد جامعه از پیر تا جوان در این پیاده روی حضور داشتند و برخی‌ها با خانواده و کودکان خود مسیر‌های منتهی به بقاع متبرکه و امام زادگان را طی می‌کردند.
 
در این راه مداحان اهل بیت (ع) نوحه‌های خود را در وصف حادثه عاشورا می‌خواندند و بیش از ۷۰۰ موکب در استان فارس به همت هیئات مذهبی، گروه‌های مردمی و بسیج مشغول پذیرایی از عاشقان حسین (ع) بودند همچنین حضور دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی باعث ایجاد شوری دیگر در بین شیعیان بود.   
 
در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی نیز این مراسم همانند دیگر نقاط آغاز شد و دلدادگان حسینی از پس از تجمع در میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا، چهارراه پیروزی، خیابان ۹ دی، حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) حرکت کردند.  
 
مردم پس از حضور در شبستان امام خمینی حرم احمدبن موسی (ع) زیارت نامه اربعین را قرائت کردند و به عزاداری پرداختند همچنین اقامه نماز ظهر در حرم مطهر پایان بخش این مراسم معنوی و پرشور در شیراز بود.
 
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha