موفقیت جوان مصری در حفظ قرآن به سه زبان
کد خبر: 4169868
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

موفقیت جوان مصری در حفظ قرآن به سه زبان

احمد عطیه ربیع، پزشک جوان مصری موفق به حفظ کل قرآن به زبان‌های عربی، روسی و انگلیسی شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، احمد عطیه ربیع، جوان مصری پس از تحصیل در دبیرستان الازهر موفق به حفظ کل قرآن کریم شد، اما تحصیل او در دانشگاه در رشته پزشکی مانعی برای تداوم فعالیت‌های قرآنی او نبوده است. این جوان مصری اهل استان الفیوم پس از پایان تحصیلات متوسطه خود در مصر موفق به دریافت بورس تحصیلی از کالج فدرال علوم پزشکی روسیه در قازان به این کشور سفر کرد و در آنجا بود که پس از آموختن زبان روسی با سؤالات بسیاری از جانب مردم این کشور در مورد اسلام و قرآن مواجه شد.

به گفته وی حفظ ترجمه قرآن به زبان روسی به او کمک کرده است تا تسلط بیشتری بر زبان روسی پیدا کند و این امر ارتباط او با مردم آن کشور را راحت‌تر کرده است. از سویی با حفظ ترجمه قرآن به زبان روسی اکنون بهتر می‌تواند به پرسش‌ها در مورد قرآن و اسلام پاسخ دهد.

احمد ربیع، همچنین موفق به حفظ کل ترجمه قرآن به زبان انگلیسی نیز شده است. او بین‌المللی بودن زبان انگلیسی و رواج بیشتر آن در سطح جهان را عامل تلاش خود برای حفظ ترجمه قرآن به این زبان توصیف می‌کند.

او همچنین از قصد خود برای حفظ ترجمه قرآن به زبان آلمانی می‌گوید. به گفته احمد تسلط او به این زبان‌ها سبب شده تا به خوبی با ملیت‌های مختلف ارتباط برقرار کند و بتواند اسلام و قرآن را بهتر به آنها معرفی کرده و به پرسش‌های آنها در این زمینه پاسخ دهد.

انتهای پیام
captcha