با وضعیت مطلوب در دانشگاه‌ها فاصله داریم
کد خبر: 4170169
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰

با وضعیت مطلوب در دانشگاه‌ها فاصله داریم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها با بیان اینکه هنوز با وضعیت مطلوب در دانشگاه ها فاصله داریم، گفت: دانشگاه ها و استان قم وقتی کنار هم قرار بگیرند، با ظرفیت های خوبی که دارند، انتظارات و توقعات از آنان بیشتر می شود.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی، رییس کل دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان قم که امروز 29 شهریورماه در سالن شهید احمدی روشن در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: ایام مصادف با ایام هجرت پیامبر است اگر توجهی کنیم به مقطعی که حضرت هجرت می‌کنند، مشاهده می‌کنیم که کفار برنامه ریخته بودند که پیامبررا بکشند یا او را به بند کشند و با آن شدت کفر و تعداد زیاد کافران و از طرفی تعداد قلیل مسلمانان اطراف پیامبر، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که اسلام و مسلمانات اینطور بتواند جهان را فتح کرده و عالم گیر شود.

وی افزود: آن زمان شدت کفر آنچنان بود که پیامبر از کوره راه‌ها و بیراهه هجرت می‌کنند تا جان خود را نجات دهند که بتوانند اسلام را حفظ کند.

رستمی گفت: در جنگ احزاب، مسلمان در حفر خندق به سنگی رسیدند و حضرت چند ضربه به سنگ زدند تا آن را بشکنند و با هر ضربه یک تکبیر می‌گفتند، وقتی از ایشان سوال شد این تکبیر‌ها برای چیست پیامبر فرمود در تکبیر اول کاخ پادشاهان ایران به وسیله مسلمانان فتح می‌شود، در ضربه دوم نیز کاخ پادشاهان روم به دست مسلمانان خراب خواهد شد و ...، بنابراین هیچ کس آن زمان گمان خم نمی‌کرد، یک عده قلیل که برای نجات جان خود کانال را حفر می‌کنند، به آن‌ها وعده خرابی کاخ‌های پادشاهان ایران را می‌دهند آن کسانی که در آن مقطع بودند این امر راباور نمی‌کردند.

رییس کل دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان کرد: تعبیر رهبر انقلاب از برهه‌ی کنونی پیچ تاریخی نیست بلکه عبور از پیچ تاریخی است، نگاه رهبری به جریان فلسفه تاریخ این است که ما در پیچ‌های تاریخی هستیم، ایشان می‌فرمایند ما از شیب‌ها عبور کردیم و در آستانه فتح قله هستیم و نشانه‌هایی که از بیرون دیده می‌شود نیز دلالت بر تحقق این امر دارد، همچنین ایشان در پیامی به دانشجویان می‌گویند خودتان را اماده کنید و شما یک وظیفه میان مدت دارید ان را بشناسید و مسیر را به سمت مسیر حق، تغییر دهید.

وی افزود: رهبری می‌فرمایند هم اکنون موقعیت خطیری است و ما باید قوی باشیم و استقامت کنیم و گرنه قدرت‌های بزرگ که هیچ بلکه اگر غفلت کنیم قدرت‌های متوسط هم بر ما مسلط می‌شوند.

رستمی تصریح کرد: تمام بار عالم گاهی به دوش یک نفر است و اگر دستش بسته باشد و اجازه پیدا نکند تا وظایف خود را عملی کند، به طور کلی مسیر یک دوره تاریخی تغییر پیدا می‌کند و البته عکس این قضیه هم ممکن است اتفاق بیفتد.

وی اظهار کرد: امام باقر (ع) می‌فرمایند: اگر حمزه و جعفر زنده در زمان حمله به بیت پیامبر زنده بودند اتفاق طور دیگری رقم می‌خورد، اینچنین است که گاهی حضور یک نفر میتواند تاریخ را تغییر دهد.

رستمی افزود: رهبری در دیدار با دانشجویان فرمودند قله حاکمیت عدل و حق در دنیا قله‌ای است که از زمان پیامبر تا کنون به آن نرسیدیم و فتح این قله اگر مقاومت کنیم بسیار نزدیک است و این سخن بسیار مهنی است که باید به آن توجه کنیم.

رئیس کل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ابراز کرد: با وجود چنین مسئولیت سنگینی نباید ذره‌ای فرصت‌سوزی داشته باشیم، چراکه سستی کردن در این راه بسیار خطرناک است، با گمراهی و غفلت ما به خداوند ضرری نمی‌رسد بلکه این ما هستیم که محروم می‌شویم، باید مراقب باشیم مثل قوم حضرت موسی نباشیم که وعده پیروزی آنان که بسیار نزدیک بود با سستی آنان به ۴۰ سال گمراهی و سرگردانی تبدیل شد.

وی اظهار کرد: چه کسی است که دانشگاه‌ها را به این سمتی بکشاند که به فتح قله پیرورزی نزدیک شود، به فضل خدا فضای همدلی در آموزش عالی قم برقرار است که البته این امر، مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند.

رستمی اضافه کرد: باید در دانشگاه‌های قم اتفاقات طوری رقم بخورد که الگو و اسوه‌ای برای کشور باشد، چرا که در استان قم فضا و ظرفیت بیش از دیگر استان‌ها فراهم است؛ از ظرفیت حوزه‌های علمیه، مراجع و دانشگاه‌ها در استان قم باید در تحقق این امر استفاده شود.

رییس کل دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تاکید کرد: دانشگاهیان ما در طول تاریخ نقش‌های مهمی در نظام انقلاب اسلامی ایفا کردند که این نقش آفرینی باید ادامه دار باشد.

وی ابراز کرد: زمانی ناو آمریکایی هواپیما مسافربری ایران را میزد و به مسئول آن حمله، مدال افتخار هم اعطا می‌شد، ما زمانی همین قدر مظلوم بودیم در حالی که هم اکنون کسی جرات و جسارت این اقدامات را ندارد.

رئیس کل دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: ما یک جا‌هایی سستی داشته‌ایم و داریم که باید آن را مرتفع کنیم، ما در دانشگاه‌ها علی رغم اقدامات خوبی که انجام گرفته است بازهم با وضعیت مطلوب خیلی فاصله داریم.

وی گفت: دانشگاه‌ها و استان قم وقتی کنار هم قرار بگیرند، با ظرفیت‌های خوبی که دارند، انتظارات و توقعات از آنان بیشتر می‌شود، استان قم با عزمی که در اساتید وجود دارد باید نویدبخش بوده و انتظارات را محقق کند.

رئیس کل دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان ضمن تشکر از زحمات و خدمات شایسته دکتر اسماعیل پوررضا، دکتر تقوی را به عنوان رئیس جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان قم، معرفی کرده و برای او آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام
captcha