پایان دومین نشست بین‌المللی قرآنی در دانشگاه القاسمیه شارجه
کد خبر: 4170726
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

پایان دومین نشست بین‌المللی قرآنی در دانشگاه القاسمیه شارجه

دومین نشست بین‌المللی قرآنی دانشجویان دانشکده‌های قرآن کریم با عنوان «ارزش‌های انسانی در قرآن کریم: اصل و نزول» در دانشگاه القاسیمه شارجه برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، فعالیت‌های دومین نشست بین‌المللی قرآنی دانشجویان دانشکده‌های قرآن کریم با عنوان «ارزش‌های انسانی در قرآن کریم: اصل و نزول» در دانشکده قرآن کریم دانشگاه القاسمیه امارت شارجه برگزار شد. در این نشست علاوه بر هیئت امان و رؤسای دانشگاه القاسمیه، گروهی از پژوهشگران و دانشجویان دانشکده‌های قرآنی از کشورهای مختلف جهان اسلام نیز حضور داشتند.

فعالیت‌های این نشست با سمینار علمی با عنوان «نقش نهادها در امارت شارجه در تحکیم ارزش‌های انسانی» آغاز شد که در آن نمایندگان تعدادی از مؤسسات پیشرو مرتبط با قرآن کریم، امور اجتماعی و خانواده حضور داشتند. این نشست همچنین شاهد نمایشگاه همراهی بسیاری از نهاده‌ای مرتبط در زمینه قرآن کریم و نشر فرهنگ اسلامی بود. علاوه بر این چندین نشست علمی جانبی در زمینه ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی در قرآن کریم که شامل ارائه 12 مقاله علمی توسط پژوهشگران دانشکده‌های قرآن کریم از نقاط مختلف جهان با هدف ارتقاء دانش و تبادل پژوهشی بین متخصصان و دانشجویان نیز برگزار شد.

در بیانیه پایانی این نشست بر اهمیت ارتباط و برگزاری جلسات بین دانشکده‌های قرآن کریم در دانشگاه‌های مختلف عربی و اسلامی و لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی مشترک بین دانشکده‌های قرآن کریم با هدف افزایش همکاری و تحقیقات علمی تأکید شد.

در حاشیه نشست «ارزش‌های انسانی در قرآن کریم: اصل و نزول»، چندین تفاهم‌نامه بین دانشکده قرآن کریم دانشگاه القاسمیه، دانشکده قرآن کریم و علوم قرآنی دانشگاه الازهر و بنیاد دارالقرآن اندونزی نیز به امضا رسید.

انتهای پیام
captcha