«طوفان الاقصی»؛ عملیات پیش‌دستانه مقاومت فلسطین + صوت
کد خبر: 4173853
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کنعانی مقدم بیان کرد:

«طوفان الاقصی»؛ عملیات پیش‌دستانه مقاومت فلسطین + صوت

کارشناس مسائل منطقه درباره عملیات «طوفان الاقصی» گفت: با توجه به سابقه جنگ‌های مختلف رژیم صهیونیستی با جبهه مقاومت، از قبل پیش‌بینی می‌شد رژیم صهیونیستی به خاطر بحران داخلی و وضعیت متزلزل کابینه نتانیاهو، حمله گسترده‌ای به نوار غزه و کرانه باختری انجام دهد و شاید گروه‌های فلسطینی با آگاهی نسبت به این طراحی، این اقدام پیش‌دستانه را انجام داده‌اند.

حسین کنعانی مقدم

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل منطقه و دبیرکل حزب سبز، در گفت‌وگو با ایکنا درباره ابعاد بی‌سابقه و اهمیت راهبردی عملیات «طوفان الاقصی» گفت: اگر یک مقایسه بین عملیات «سیف القدس» و «طوفان الاقصی» انجام گیرد متوجه یک سری وجوه متمایز و مشترک خواهیم شد. فرماندهی مشترک در این دو عملیات به خوبی توانست همه نیروها را هماهنگ کرده و عملیات را به پیش ببرد که این نقطه اشتراک این عملیات با عملیات «سیف القدس» بود اما در عملیات اخیر نیروهای عملیاتی و واکنش سریع گردان‌های قسام برای اولین بار توانستند وارد سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین و مراکز نظامی و پلیس اسرائیل شده و از صهیونیست‌ها اسیر و تلفات زیادی بگیرند که در نوع خود در 70 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
 
وی افزود: نقطه متمایز دیگر این عملیات آن بود که با اقدام بسیار هوشمندانه مقاومت، گنبد آهنین از کار انداخته شد و در ظرف نیم‌ساعت بیش از 6 هزار موشک و راکت به نقاط مهم و حساس در سرزمین‌های اشغالی شلیک شد اما مهمترین دستاورد این عملیات درهم شکستن هیمنه و قدرت اطلاعاتی صهیونیست‌ها و غافلگیر کردن محض آنها بود به نحوی که صهیونیست‌ها تا ساعت‌ها متوجه ابعاد این عملیات و ضربات وارد شده نشده و دچار یک شوک شدید شدند که این نشان از تکامل و اوج قدرت مقاومت فلسطین دارد.
 

بیشتر بخوانید:


کنعانی مقدم اظهار کرد: قطعاً مقدمات این عملیات غافلگیرانه و ضربتی از مدت‌ها قبل طراحی شده بود اما نکته مهم این بود که سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نتوانستند آن را ردیابی و کشف کنند و لذا این یک شکست بزرگ اطلاعاتی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو محسوب می‌شود.
 

روشن شدن صدق وعده الهی 

 
کنعانی مقدم درباره روشن شدن نشانه‌های افول و شکنندگی زیاد رژیم صهیونیستی و برهم خوردن کامل توازن قدرت در این منطقه گفت: رهبر معظم انقلاب اخیراً در دیدار مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی بیاناتی را پیرامون وضعیت رژیم صهیونیستی فرمودند که نه فقط یک تحلیل بلکه بیان واقعیت وعده الهی در سوره «اسرا» بود که این رژیم نابودشدنی و رفتنی است.
 
این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: عملیات اخیر نشان داد دولت‌هایی که در پی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند به تعبیر رهبر انقلاب در حال شرط بندی و قمار بر روی اسب بازنده هستند و امروز واقعاً این اسب بازنده از درون پوسیده و تهی شده و برخلاف تبلیغات گسترده نسبت به قدرت ارتش این رژیم در طرفه‌العینی از هم پاشید و نظامیان آن پا به فرار گذاشتند یا اسیر شدند و فلسطینینان در قالب یک جنگ ترکیبی از زمین، دریا و هوا و استفاده از سیستم‌های مدرن مربوط به جنگ الکترونیک ثابت کردند که رژیم صهیونیستی همان «خانه عنکبوت» است و به راحتی می‌توان آن را از پای درآورد.   
 
وی ادامه داد: مهم این است که رژیم صهیونیستی با وجود حمایت کامل مالی و نظامی از سوی آمریکا و غرب که همین دو روز پیش نیز آقای بایدن وعده کمک 400 میلیون دلاری را به این رژیم داد، در مقابل گردان‌های شهادت‌طلب فلسطینی کاملاً زبون و ذلیل شدند و این بیانگر صدق وعده الهی است که اگر مؤمنان دین خدا را یاری کنند خدا نیز آنان را یاری کرده و نصرت و پیروزی عطا می‌کند.
 

نگرانی اسرائیل از ورود سایر گروه‌های مقاومت به جنگ 

 
کنعانی مقدم درباره احتمال ورود سایر گروه‌های مقاومت در کشورهای منطقه به این جنگ گفت: با توجه به سابقه جنگ‌های مختلف رژیم صهیونیستی با جبهه مقاومت از جمله جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه، از قبل پیش‌بینی می‌شد رژیم صهیونیستی به خاطر بحران داخلی و وضعیت متزلزل کابینه نتانیاهو، حمله گسترده‌ای به نوار غزه و کرانه باختری انجام دهد و شاید گروه‌های فلسطینی با آگاهی نسبت به این طراحی، این اقدام پیش‌دستانه را انجام داده و آرایش جنگی رژیم صهیونیستی را به هم زدند و آنها را در مقابل یک عملیات غافلگیرکننده و بازدارنده قرار دادند.
 
کد
 
این کارشناس مسائل منطقه با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی الان در یک وضعیت شوک‌آوری قرار دارد، گفت: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند با میانجی‌گری سایر کشورها، جنگ را در یک محدوده خاص قرار داده و در نهایت به یک آتش‌بس برسند به همین دلیل نتانیاهو هم از ورود سایر گروه‌های مقاومت به این جنگ از جمله حزب‌الله لبنان و جهاد اسلامی فلسطین، ابراز نگرانی کرد که این خود به نوعی دلالت بر ناتوانی اسرائیل در طولانی کردن جنگ دارد. لذا اگر این جنگ طولانی شود ممکن است سایر گروه‌های مقاومت از لبنان، عراق و سوریه وارد آن شده و حتی از جولان نیز جبهه جدیدی علیه رژیم صهیونیستی گشوده شود. براین مبنا پیش‌بینی من این است که رژیم صهیونیستی تا حدود 10 روز عملیات خودش را علیه حماس در غزه ادامه داده و بعد با میانجی‌گری‌ برخی طرف‌ها آتش‌بس را قبول کند.              
 
گفت‌وگو از مهدی مخبری
انتهای پیام
captcha