سوخت ماشین جنگی‌ِ جنایتکار در غزه را آمریکایی‌ها تأمین می‌کنند + فلیم
کد خبر: 4181039
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به ریاض:

سوخت ماشین جنگی‌ِ جنایتکار در غزه را آمریکایی‌ها تأمین می‌کنند + فلیم

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی پیش از سفر به عربستان سعودی به منظور شرکت در جلسه اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: آمریکایی‌ها در اظهاراتشان اعلام می‌کنند که ما می‌خواهیم دامنه جنگ گسترش پیدا نکند و در این رابطه به ما و بعضی کشورها پیغام می‌دهند ولی این حرف با عمل هیچ سازگاری ندارد! سوخت ماشین جنگی‌ که امروز در غزه جنایت می‌کند را آمریکایی‌ها تأمین می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در فرودگاه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان صبح امروز، شنبه، ۲۰ آبان پیش از سفر به عربستان سعودی به منظور شرکت در جلسه اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر خود به ریاض گفت: این سفر به دعوت رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی یا همان کنفرانس اسلامی که ریاست دوره‌ای آن را پادشاه محترم عربستان برعهده دارد انجام می‌شود. نشست اضطراری با موضوع فلسطین برگزار خواهد شد و درخواست ما برای تشکیل این نشست به یک ماه قبل بازمی‌گردد یعنی چند روز بیشتر از قضیه فلسطین نگذشته بود که ما درخواست تشکیل سریع اجلاس را دادیم.

وی افزود: ولی بنا به دلایل مختلفی این نشست با تأخیر برگزار شد و امروز قرار است این نشست در ریاض با حضور سران کشورهای اسلامی تشکیل شود. موضوع بسیار مهم موضوع امت اسلامی و مسلمان در سراسر جهان و موضوع بشریت و مردمان صاحب درک، فهم و اندیشه در سراسر عالم است؛ آنهایی که به صورت میلیونی به خیابان‌ها آمده‌اند و صدای فریادشان از ظلم رژیم صهیونیستی و حمایت‌هایی که آمریکایی‌ها از این رژیم می‌کنند و از این نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت که مصداق کامل جنایت جنگی است، بلند است.

رئیس جمهور کشورمان بیان کرد: حقیقتاً اگر این جنایت‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌گیرد جنایت علیه بشریت محسوب نشود پس چه مصداقی دیگری خواهد داشت؟ آمریکایی‌ها در اظهاراتشان اعلام می‌کنند که ما می‌خواهیم دامنه جنگ گسترش پیدا نکند و در این رابطه به ما و بعضی کشورها پیغام می‌دهند ولی این حرف با عمل هیچ سازگاری ندارد! سوخت ماشین جنگی‌ که امروز در غزه جنایت می‌کند را آمریکایی‌ها تأمین می‌کنند و حتی ماشین جنگی هم در اختیار آمریکایی‌هاست و اقدامات آن را هم آمریکایی‌ها انجام می‌دهند.

حچت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: آن که مانع به نتیجه رسیدن نشست مصر شد آمریکایی‌ها بودند، آن که مانع به نتیجه رسیدن جلسه شورای امنیت سازمان ملل شد آمریکایی‌ها بودند و بارها در شورای امنیت مطرح شده و آمریکا اجازه به نتیجه رسیدن آن را نداده و آن که مانع آتش‌بس می‌شود هم آمریکایی‌ها هستد و آن که دامنه جنگ را توسعه می‌بخشد آمریکاست و به طور کلی ریشه همه این مفاسد آمریکایی‌ها هستند.

وی بیان کرد: امروز باید دنیا اینها را بداند و چهره اصلی و واقعی آمریکا را بشناسد. همچنان که مقام معظم رهبری فرموده‌اند و بارها هم به ما یاد داده‌اند؛ دشمن را باید شناخت و دشمن با ظاهر اتوکشیده و به ظاهر با دستانی مخملی اما در حقیقت چدنی با دنیا عمل و رفتار می‌کند. حقیقتاً این نشست مورد انتظار همه مردم به‌ویژه امت اسلامی بوده و انتظارشان این است که سران کشورهای اسلامی گرد هم آیند و یک موضوع بسیار مهم و دقیق‎تر بگویم مهمترین مسئله جهان اسلام را که مسئله فلسطین است، مطرح کنند و به یک تصمیم قاطع دست یابند و این تصمیم کاملاً اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس جمهور گفت: به هیچ‌عنوان این میدان دیگر تنها میدان سخن نیست که فقط سخن گفت و اعلام موضع شود، بلکه باید میدان عمل و اقدام باشد. انتظار عمومی جامعه و امت اسلامی از مسئولان و سرانشان اقدام و عمل است یعنی توقف سریع بمباران‌ها، باز شدن راه برای ارسال کمک‌ها به مردم مظلوم و مقتدر غزه و رفع محاصره غزه و احقاق حقوق فلسطینیان که اینها بسیار اهمیت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه فلسفه اصلی سازمان همکاری‌های اسلامی حول چنین موضوعاتی است، اظهار کرد: سازمان همکاری‌های اسلامی با هدف رسیدگی به وضعیت فلسطین تشکیل شده تا مسئله فلسطین را دنبال کند و همه سران باید در این موضوع با جدیت رفتار و عمل کنند. در جلسه اخیر سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو که در تاشکند برگزار شد احساسمان این بود که مسئله فلسطین مسئله همه است و بنده پس از بازگشت از این نشست هم اشاره کردم که موضوع فلسطین بر تمام بخش‌های این نشست سایه افکنده بود. امیدواریم خداوند متعال عنایت کند تا بتوانیم زبان گویای مردم عزیز و انقلابی‌مان باشیم و همگرایی، انسجام و وحدت کشورهای اسلامی به حل مسئله فلسطین کمک کند. ما معتقدیم امروز وحدت امت اسلامی و کشورهای اسلامی بسیار مهم است که یکی از جلوه‌های این نشست همین وحدت کشورهای اسلامی خواهد بود.

بنابر این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بدرقه محمد مخبر؛ معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی؛ معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، تهران را به مقصد عربستان ترک کرد.

انتهای پیام
captcha