رایزنی رؤسای جمهور ایران و سوریه درباره غزه
کد خبر: 4181212
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

رایزنی رؤسای جمهور ایران و سوریه درباره غزه

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در حاشیه نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، ضمن مرور آخرین تحولات فلسطین، بر ضرورت اتخاذ تصمیم عملیاتی و اجرایی در این اجلاس درباره غزه تأکید کرد.

دیدار حجت‌الاسلام رئیسی با بشار اسد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر امروز 20 آبان، در حاشیه نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، ضمن مرور آخرین تحولات فلسطین، بر ضرورت اتخاذ تصمیم عملیاتی و اجرایی در این اجلاس درباره غزه تأکید کرد و قطع فوری بمباران مناطق مسکونی، رفع محاصره غزه و توسعه امدادرسانی به مردم این منطقه را سه خواسته اصلی درباره غزه دانست که نشست امروز ریاض باید بتواند آن را محقق کند.

دو طرف همچنین ضمن رایزنی و هماهنگی‌های لازم درباره آخرین وضعیت تحولات میدانی در غزه، توافق داشتند که تنها عامل تعیین‌کننده وضعیت نهایی، قدرت مقاومت است که مقتدرانه به دفاع خود ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور همچنین امدادرسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم مظلوم غزه را از جمله مسائل مورد تاکید طرفین برشمرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن تقدیر از سخنرانی روشنگرانه و حمایتگرانه حجت‌الاسلام رئیسی درباره غزه در این اجلاس، بر ضرورت توقف سریع حملات و آغاز روند امدادرسانی به غزه تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha