تور نمایشگاهی دومین فستیوال شهر نقاشی در اصفهان افتتاح می‌شود
کد خبر: 4186645
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

تور نمایشگاهی دومین فستیوال شهر نقاشی در اصفهان افتتاح می‌شود

تور نمایشگاهی دومین فستیوال شهر نقاشی با عنوان «دنیای لنگه به لنگه» فردا، 18 آذرماه در گالری کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان افتتاح می‌شود.

نمایشگاه آثار شهر نقاشی«دنیای لنگه به لنگه» عنوان فستیوال نقاشی مجموعه شهر نقاشی ویژه گروه سنی 6 تا 15 سال است که فراخوان دومین دوره آن با موضوع «دنیای لنگه به لنگه و عجیب‌ترین نقاشی‌های جهان» در مردادماه سال جاری منتشر شد و با برگزاری آیین اختتامیه، اعلام نتایج و اهدای جوایز در آبان‌ماه گذشته به کار خود پایان داد.

تور نمایشگاهی این فستیوال فردا، 18 آذرماه در گالری کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان تا روز چهارشنبه، 22 آذرماه از ساعت 9 تا 19 می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

آرش بدرطالعی، مدیر و مؤسس شهر نقاشی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان این نمایشگاه را دربردارنده 65 اثر برگزیده دومین فستیوال نقاشی «دنیای لنگه به لنگه» معرفی کرد و گفت: این تور نمایشگاهی فردا، 18 آذرماه از اصفهان آغاز می‌شود و 9 دی‌ماه در شاهرود برپا خواهد شد. درواقع قرار است شاهد برپایی این نمایشگاه در نقاط مختلف کشور باشیم.

وی به چگونگی شکل‌گیری مجموعه شهر نقاشی اشاره کرد و افزود: ایده آغازین این مجموعه به داستان مصوری به نام «نامه‌هایی از شهر نقاشی» برمی‌گردد که خودم نویسنده و تصویرگر آن هستم. کمپانی «ولیز تئاتر» در کانادا، سال 2017 این داستان را به‌صورت تئاتر و به دو زبان انگلیسی و فرانسه برای کودکان اجرا کرد که اجرای این تئاتر هنوز هم ادامه دارد. پس از آن بود که تصمیم گرفتم تجربیاتم را در زمینه آموزش نقاشی و تصویرسازی برای راه‌اندازی مجموعه‌ای استفاده کنم که ایده محوری آن، آموزش تصویرسازی بر مدار تقویت خلاقیت و تخیل به کودکان است و این‌گونه بود که آموزشگاه شهر نقاشی سال 1397 در رشت تأسیس شد.

مدیر و مؤسس شهر نقاشی اضافه کرد: این مجموعه در کنار آموزش تصویرسازی، فعالیت‌های دیگری نیز در زمینه هنرهای تجسمی انجام می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به برگزاری فستیوال نقاشی، تولید آلبوم موسیقی و قصه‌های صوتی، برگزاری کارگاه‌های تربیت مربی و تشکیل کارگاه‌هایی برای آگاه‌سازی والدین و پرورش مهارت‌های فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

وی ادامه داد: فستیوال نقاشی «دنیای لنگه به لنگه» برای اولین بار در سال گذشته با داوری استادان شاخص در زمینه تصویرگری برگزار شد و قرار بر این است که هر سال برگزار شود. تلاش می‌کنیم تا برای سال آینده، فراخوان این فستیوال در اواخر بهار اعلام شود.

بدرطالعی با بیان اینکه شهر نقاشی نمایندگی‌هایی در شهرهای گوناگون دارد، گفت: این نمایندگی‌ها به معنای شعب مجموعه نیستند، بلکه از اهداف و برنامه‌های شهر نقاشی حمایت و در برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها با آن همکاری می‌کنند. درواقع نوعی هم‌افزایی در زمینه آموزش هنر خلاق میان شهر نقاشی‌ و این نمایندگی‌ها وجود دارد. در شهر اصفهان نیز آکادمی آرته، نمایندگی شهر نقاشی را به عهده دارد.

وی به کسانی که علاقه‌مند به آشنایی با شهر نقاشی و استفاده از خدمات این مجموعه هستند، توصیه کرد که حتماً به کانال قصه‌های شهر نقاشی در پیامرسان تلگرام و نیز وب‌سایت این مجموعه مراجعه و سپس با انتخاب مربی موردنظر خود در کلاس‌های برخط شهر نقاشی ثبت‌نام کنند. همچنین، امکان بهره‌مندی از بسته‌های آموزشی آفلاین همراه با پشتیبانی مستمر در آینده نزدیک نیز وجود دارد.

مدیر و مؤسس شهر نقاشی در پایان ابراز امیدواری کرد که آموزش هنر و نقاشی در کشور به شکل صحیح رواج پیدا کند. به گفته وی، نقاشی صرفاً برای این نیست که کودکان نحوه کشیدن و تصویرسازی را فرابگیرند، بلکه آموزش صحیح نقاشی می‌تواند به رشد خلاق، تقویت دقت و تمرکز، کنترل خشم و افزایش اعتمادبه‌نفس در آنها نیز کمک کند.

محبوبه فرهنگ

انتهای پیام
captcha