کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور رد شد؛ فرصت هفت‌روزه به دولت برای اصلاح
کد خبر: 4187474
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
با رأی نمایندگان مجلس؛

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور رد شد؛ فرصت هفت‌روزه به دولت برای اصلاح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۹۱ رأی موافق و ۱۲۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ رأی ندادند.

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور رد شد

به گزارش ایکنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403، پس از شنیدن نظر موافقان و مخالفان کلیات این لایحه را با ۹۱ رأی موافق و ۱۲۷ رأی مخالف و نیز ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن رد کردند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از رد کلیات بودجه در سخنانی از فرصت هفت‌روزه به دولت برای اعمال اصلاحات در بودجه و بازگشت مجدد آن به مجلس خبر داد.

وی تأکید کرد: سال 1403 اولین سال اجرای برنامه هفتم است و باید بودجه محکم ودقیق باشد.

رئیس مجلس با بیان اینکه در حال اصلاح ساختار بودجه هستیم، گفت: این لایحه کسری قابل توجهی دارد و در این بودجه که همراه با کسری است، پیش‌بینی حقوق بازنشستگان صورت نگرفته که آن هم به کسری اضافه می‌شود. لذا اگر بخواهیم این موضوع را منوط به محل اخذ مالیات بکنیم، اشکال بدتری به وجود می‌آورد.

قالیباف اظهار کرد: لذا بودجه کار تعاملی دقیق میان مجلس و دولت است و ما حتما باید کمک کنیم که این مسئله به درستی اصلاح شود و وقت نیز گرفته نشود. در طول یک هفته، من و کمیسیون تلفیق در خدمت دولت خواهیم بود و کمک خواهیم کرد بودجه‌ای به مجلس بیاید که جهت‌گیری داشته، تورم‌زا نبوده و قول‌های برنامه هفتم را محقق کند.

 

 

انتهای پیام
captcha