چرا از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کنید
کد خبر: 4187903
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
آیت‌الله جنتی خطاب به مدعیان دفاع از حقوق بشر:

چرا از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کنید

دبیر شورای نگهبان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، با خطاب قرار دادن مدعیان دفاع از حقوق بشر گفت: چرا از جنایاتی که این روزها در غزه رخ می‌دهد و تمام ارزش‌های انسانی را زیر سؤال می‌برد، حمایت می‌کنید؟

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در ابتدای جلسه امروز، پنج‌شنبه ۲۳ آذر، این شورا فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) اسوه و الگوی حق‌طلبی و دفاع از حقیقت هستند. عمر با برکت ایشان سرشار از آموزه‌های گرانقدر برای جامعه بشری است.

وی به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) نیز اشاره و آن را سرشار معارف ارزشمند دینی دانست و بر ضرورت تبیین مفاهیم متعالی آن با زبان هنر تأکید کرد.

دبیر شورای نگهبان در خصوص مناسبت سالروز تصويب اعلاميه حقوق بشر در سازمان ملل متحد و روز جهانی حقوق بشر هم گفت: این مناسبت فرصت خوبی است تا سؤالی را از کشورهایی که شعار دفاع از حقوق بشر از زبان‌شان نمی‌افتد و آمریکا جلودار آن‌هاست، مطرح کرد.

وی آن سؤال را اینگونه بیان کرد: چرا آن‌ها از جنایاتی که این روزها در غزه رخ می‌دهد و تمام ارزش‌های انسانی را زیر سوال می‌برد، حمایت می‌کنند؟ خون کودکان بی‌دفاع غزه گریبان‌گیر آمریکا و دیگر کشورهایی خواهد شد که شریک رفتار ظالمانه رژیم‌صهیونیستی هستند.

قدردانی از مجامع مشورتی فقهی و حقوقی

دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی صحبت‌هایش هفته پژوهش را گرامی داشت و از تلاش پژوهشگرانی که در راستای پیشرفت کشور فعالیت می‌کنند، قدردانی کرد.

وی بیان کرد: حضور مجموعه‌های پژوهشی در کنار سازمان‌ها بهره‌های فراوانی دارد و این موضوعی است که در شورای نگهبان هم تجربه شده است. حضور مجمع مشورتی فقهی و مجمع مشورتی حقوقی سرمایه ذی‌قیمتی برای شورای نگهبان است و این مجموعه‌ها همواره منشأ خیر و زمینه‌ساز اتقان بیشتر نظرات شورای نگهبان بوده‌اند.

آیت‌الله جنتی از تمامی کسانی که در ادوار مختلف در مجمع مشورتی فقهی و نیز در پژوهشکده شورای نگهبان زحمت کشیده‌اند و در زمینه ارتقای کیفی عملکرد شورای نگهبان تأثیرگذار بوده‌اند، تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha