دیدار حجت‌الاسلام حسین انصاریان با سید عبدالله حمودالعزی
کد خبر: 4189843
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

دیدار حجت‌الاسلام حسین انصاریان با سید عبدالله حمودالعزی

مفسر قرآن و سخنران معروف کشور در دیدار با یکی از علمای یمن گفت: من همواره در سخنرانی‌های خود، از یمنی‌ها به فراوانی یاد کرده‌ام چرا که در روایات اهل بیت(ع) به نیکی از مردم این خطه یاد شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی موسسه دارالعرفان، علامه سید عبدالله حمودالعزی، از علمای سرشناس یمن با حضور در موسسه دارالعرفان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در این دیدار با اشاره به نامه ۵ سال پیش خود به جوانان یمن، اظهار داشت: من همواره در سخنرانی‌های خود، از یمنی‌ها به فراوانی یاد کرده‌ام چرا که در روایات اهل بیت(ع) به نیکی از مردم این خطه یاد شده است.

وی ادامه داد: از اصحاب یمنی معصومین(ع) می‌توان به کمیل و مالک‌اشتر اشاره کرد که از طایفه یمنی بنی‌نخع بودند و عابس، از اصحاب ویژه سیدالشهدا(ع) نیز از قبیله بنی‌شاکر بود. امیرالمومنین(ع) در روایتی با اشاره به ویژگی‌های خاص طایفه یمنی بنی‌شاکر، می‌فرمایند من اگر هزار یار از قبیله بنی‌شاکر داشتم می‌توانستم دنیا را فتح کرده و اسلام را گسترش دهم.


علامه سید عبدالله حمودالعزی، نیز در این دیدار ضمن دعوت از حجت‌الاسلام انصاریان برای سفر به یمن، تصریح کرد: شیوه تحقیق و تفسیر شما شیوه‌ای بسیار ویژه و بی‌نظیر در میان کتب تفسیر اسلامی است. تفاسیر استاد انصاریان به صورت ویژه برای فهم مردم نگاشته شده است و این نکته بسیار حائز اهمیت است چرا که بسیاری از کتب تفسیر، صرفا برای علما و طلاب بسیار نگاشته شده و به اقشار مختلف مردم نگاه ویژه‌ای نشده، اما خوشبختانه تفسیر حکیم حجت‌الاسلام انصاریان این ضعف را برطرف نموده است.

وی با ابلاغ پیام محبت و سلام عبدالملک الحوثی، تصریح کرد: جایگاه حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در میان علمای شیعی ویژه بوده و امیدواریم تا بیش از پیش از برکات ایشان در یمن بهره ببریم.

حجت‌الاسلام انصاریان نیز در پایان با اهدای نسخه عربی تفسیر صحیفه سجادیه به علامه سید عبدالله حمودالعزی، برای عبدالملک الحوثی و مردم مسلمان یمن آرزوی سلامتی و پیروزی کرد.

انتهای پیام
captcha