حضور عفیفانه بانوان در همه عرصه‌ها نگاه اساسی اسلام ناب است
کد خبر: 4191698
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

حضور عفیفانه بانوان در همه عرصه‌ها نگاه اساسی اسلام ناب است

استاندار خراسان رضوی گفت: حضور عفیفانه بانوان در همه عرصه‌ها نگاه اساسی اسلام ناب و انقلاب اسلامی است.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز، ۱۳ دی‌ماه، در دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان که در سالن صبا صداوسیما برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای غزه و حاج قاسم سلیمانی و تبریک میلاد حضرت زهرا(س) اظهار کرد: مهم نیست ما در کجا قرار داریم، مهم این است در هر جایی که حضور داریم مشغول تلاش و فعالیت و تشخیص جهت باشیم. 

وی افزود: در جامعه اسلامی ما علی‌رغم همه مشکلات، گرفتاری‌ها و مسائلی که از ناحیه دشمنان این نظام مقدس تدارک و به جامعه تزریق می‌شود، اما برآیند همه این تلاش‌ها و فعالیت‌ها نتیجه‌بخش بوده و نمونه آن میدان‌هایی است که در سطح دنیا می‌بینیم و همه متأثر از انقلاب اسلامی، پیام آن و همه این فعالیت‌ها است. 

نظری ادامه داد: انقلاب اسلامی در تقابل با دنیای استکبار یعنی حق و باطل است، لذا این توقع که روزی ما بنشینیم و مسائل خود را با آن‌ها حل کنیم یک توهم بیشتر نیست، چرا که هیچ‌گاه حق نمی‌تواند در کنار باطل قرار گیرد، بنابراین این مبارزه یک مبارزه دائمی، طولانی و مستمر است و یکی از مصادیق این مبارزه موضوع زنان بوده که در مقاطع مختلف اقدامات عملیاتی و خاصی در دستور کار قرار می‌گیرد، بنابراین در مواجهه مبنایی ما با دنیای استکبار جای نگرانی نیست. 

استاندار خراسان رضوی افزود: جامعه زنان ما و نقش آن‌ها در ارتباط با نهضت امام خمینی(ره) و جریان انقلاب موضوعیت پیدا می‌کند، گرچه اکنون توطئه‌ها زیاد شده، اما آموزش‌ و بصیرت‌ نیز فراهم شده است. ما حضور گسترده زنان را در نهضت امام خمینی(ره) شاهد بودیم، بانوان در سنگرهای مبارزه تاریخ‌ساز بودند، زجرها کشیدند، زندان‌ و شکنجه‌دیدند  و در طول مبارزه قبل از انقلاب افتخار آفریدند. 

وی بیان کرد: حضور گسترده زنان با هدایت امام خمینی(ره) در صحنه‌های انقلاب نقشی بسیار اساسی در پیروزی نهضت امام خمینی(ره) داشت. همه ما و شما دیدیم که در آن زمان مادران با همه کم‌سوادی اما بصیرت خود در ارتباط با حضور ما چه نقشی را بازی کردند. امام خمینی(ره) به زیبایی توانستند با ابزارهای آن زمان جامعه را بسیج کنند و امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی مصداقی از حضور و نقش زنان و تاثیرگذاری آن‌ها در عرصه‌های مختلف را ارائه کردند. 

استاندار خراسان رضوی گفت: ما معتقد هستیم حل بسیاری از مسائل مربوط به خانواده و جامعه زنان جوشش از درون را لازم دارد. مردان نمی‌توانند نسخه‌های درست و جامعی برای مسائل بانوان ارائه دهند، بنابراین اساس جوشش باید از درون جامعه زنان باشد. بانوان خودشان باید برای مسائل، موضوعات، مشکلات و‌ چالش‌های مربوط به جامعه زنان پیش‌قدم شوند و تمرکز کنند، زیرا برای حل آن‌ها مقدم هستند و در عین حال باید مراقب باشیم دشمن گاهی ما را مشغول خود می‌کند و می‌خواهد ما را با هم درگیر کند. 

نظری بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند کشف حجاب یک حرام سیاسی است، مفهوم بلندی دارد. مسئله این نیست کسی از نگاه فردی خود بگوید می‌خواهم حجاب داشته باشم یا نداشته باشم، مهم این است هر اقدامی می‌خواهیم در ارتباط با حوزه فردی خود انجام دهیم حتماً نسبت به آن هوشیاری داشته باشیم. حضور عفیفانه بانوان در همه عرصه‌ها نگاه اساسی اسلام ناب و انقلاب اسلامی است که قطعاً تأثیرگذاری خود را دارد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید مراقب باشیم دشمن ما را مشغول به خودمان نکرده و ما را با هم درگیر نکند، ما بحث بی‌حجاب و باحجاب نداریم، بحث ما دشمن و عقبه و امتداد این بازی سیاسی است و این موضوعی بوده که وسط جامعه ما انداختند و اگر برخی بدانند پشت سر این موضوع چه افرادی با چه اهدافی قرار دارند، این کار را انجام نمی‌دهند. 

وی گفت: رهبری فرمودند دشمن نقشه دارد و شما هم باید با نقشه و تدبیر عمل کنید. برای حل این موضوع نیز جامعه زمان ما مقدم بر دیگران هستند و ما نباید اسیر فریب دشمنان شویم. در این تقابل حق و باطل و جنگ ما با دنیای استکبار هرچند وقت یک بار مصادیقی بروز می‌کند، در عین حال که لازم است حرکت‌های ایجابی خودمان را در موضوعات مختلف زندگی مردم دنبال کنیم.

نظری اظهار کرد: ما مکلف هستیم هوشیارانه از این حوزه‌ها مراقبت و با تدبیر عمل کنیم، نقشه‌های معین خنثی‌کننده در مقابل دشمن داشته باشیم و همچنان بتوانیم خط مبارزه را دنبال کنیم، زیرا تا زمانی که حق و باطل وجود دارد، این مبارزه هم هست، بنابراین همیشه باید در میدان مبارزه باشیم.

وی بیان کرد: موضوع طلاق در استان ما جدی است و بسیاری از مشکلات ریشه در خانواده دارد. تشکیل خانواده و پایداری و تحکیم آن از موضوعات مهم است و مکلف هستیم در استان از ظرفیت‌های زنان در این موضوعات استفاده کنیم.

 

انتهای پیام
captcha