جلوگیری از ورود امامان مساجد به فرانسه
کد خبر: 4195832
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

جلوگیری از ورود امامان مساجد به فرانسه

دولت فرانسه در تحرکی جدید به دنبال این است تا از ورود امامان مساجد به این کشور جلوگیری کند.

به گزارش ایکنا به نقل از ANF NEWS، دولت فرانسه به تبعیت از آلمان و در چارچوب مقابله با ایدئولوژی افراطی به اقداماتی با هدف جلوگیری از ورود امامان خارجی به این کشور روی آورده است.

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه در همین رابطه اعلام کرد که در ابتدای سال جاری هیچ امام جماعت خارجی از خارج از فرانسه به این کشور وارد نمی‌شود و افرادی که به عنوان امام جماعت وارد فرانسه شده اند، در اجرای یک قانون تا آوریل آینده اجازه حضور در این کشور را نخواهند داشت.

در سال 2020، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از پایان مأموریت 300 امام از چندین کشور مختلف، به ویژه ترکیه و کشورهای مغرب عربی سخن گفته بود و اینکه کشورش ترجیح می‌دهد برای مساجد مسلمانان از امامانی استفاده کند که در داخل فرانسه آموزش دیده باشند.

این تصمیم هفته‌ها پس از اتخاذ تصمیم مشابه از سوی کشور آلمان اتخاذ شد؛ وزارت کشور آلمان طرحی را برای کنارزدن تدریجی امامان مساجدی آغاز کرده است که از ترکیه به این کشور می‌آمدند.

مقامات آلمانی مدعی هستند که این امامان به دنبال این هستند که ایدئولوژی افراطی را در بین مسلمانان این کشور نهادینه کنند. هممچنین نسبت به برخی از این افراد هم اتهام‌ جاسوسی زده شده و اعلام شده که این افراد برای دولت اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند.

در همین راستا، جیهان جادو، تحلیلگر سیاسی فرانسوی، در اظهاراتی به خبرگزاری فرات گفت: فرانسه همیشه از اسلام‌هراسی و گسترش اسلام در سرزمین‌های خود ترس داشته است و نه تنها امامان ترکیه‌ای، بلکه امامان عرب و غیرفرانسوی هم از کشور اخراج می‌شوند و ادعا شده است که این کار برای مبارزه با افراط‌گرایی و ترس از موج جدیدی از تروریسم در آینده اتخاذ شده است.

انتهای پیام
captcha