محبوبیت حماس بین جوانان مسلمان فرانسوی
کد خبر: 4189091
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

محبوبیت حماس بین جوانان مسلمان فرانسوی

یک نظرسنجی انجام شده در فرانسه حاکی از محبوبیت حماس نزد مسلمانان فرانسوی به ویژه جوانان مسلمان است.

به گزارش ایکنا به نقل از ایلاف، یک نظرسنجی انجام شده در فرانسه حاکی از محبوبیت حماس در نزد مسلمانان فرانسوی به ویژه جوانان مسلمان است.

این نظرسنجی که ماه نوامبر گذشته در فرانسه انجام شده، نشان داد که اقلیتی از مسلمانان فرانسوی با حماس همدلی دارند. (19 درصد، در مقایسه با میانگین سه درصد در میان فرانسوی‌ها)، اما درصد محبوبیت این گروه در میان جوانان مسلمان نیز بالغ بر 24 درصد در گروه سنی 15 تا 24 سال و در میان مذهبی‌ترین افراد که حداقل هفته‌ای یک بار در مسجد نماز می‌خوانند بالغ بر 28 درصد است.

بر اساس نتایج همه‌پرسی ارائه شده توسط وب‌سایت فرانسوی «آتلانتیکو»، بیشتر مسلمانان شرکت‌کننده، استفاده از اصطلاحات «تروریست» و «اقدامات جنگی» را برای توصیف این حملات رد می‌کنند.

تفاوت دیگر مسلمانان با فرانسوی‌ها در نحوه توصیف وقایع وجود دارد: حدود دوسوم مسلمانان (62 درصد) عبارت «پاک‌سازی قومی» را برای توصیف عملیات فعلی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مناسب می‌دانند، در حالی که این رقم در بین فرانسوی‌ها 38 درصد است.

در مورد وضعیت درگیری در غزه، اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان فرانسه معتقدند که دولت فرانسه در کنار اسرائیل است (58 درصد در مقایسه با میانگین 20 درصد در میان دیگر فرانسوی‌ها) و از میان مسلمانان تنها 13 درصد آن را بی‌طرف و 17 درصد فرانسه را در کنار فلسطینی‌ها توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha