انتقاد مسلمانان فرانسه از نظرسنجی‌های جانبدارانه
کد خبر: 4189292
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

انتقاد مسلمانان فرانسه از نظرسنجی‌های جانبدارانه

شورای دیانت اسلامی در فرانسه از انجام نظرسنجی‌های جانبدارانه در این کشور و اتهاماتی که به مسلمانان زده می‌شود انتقاد و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه صوت المغرب، شورای دیانت اسلامی در فرانسه اتهاماتی را که در نظرسنجی‌های مشکوک، چه از نظر شکل و چه از نظر محتوا، به مسلمانان در این کشور زده می‌شود محکوم کرد.

این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نظرسنجی‌ها «به دور از انعکاس عینی وضعیت فعلی هستند»، بلکه «جنجال‌های دور از واقعیت را ایجاد و دامن می‌زنند».

در این بیانیه تصریح شده است که پرسش‌های مطرح شده در نظرسنجی‌ها «سوگیرانه» و «هدف‌مند» بوده و «می‌تواند پاسخ افراد مورد بررسی را از نظرات خودشان و حتی از نظرات همه مسلمانان فرانسه منحرف کند».

در بخشی از این بیانیه آمده است: آخرین نظرسنجی انجام شده توسط موسسه ایفوپ (در مورد اینکه مسلمانان فرانسوی درگیری بین اسرائیل و حماس را چگونه می‌بینند؟) از این قاعده مستثنی نیست و تاکید می‌کند که مسلمانان فرانسوی مانند اکثر شهروندان ما معتقدند که این جنگ بین اسرائیل و حماس نیست، بلکه اساساً قتل عام غیرنظامیان بی گناه است. بنابراین، پرسش‌ها و پاسخ‌های این پژوهش کاملاً جانبدارانه است.

شورای دیانت اسلامی در فرانسه در بیانیه خود با طرح سوالی می‌پرسید: آیا منطقی است که مطالعه مشابهی در میان شهروندان فرانسوی با مذهب یهودی فقط در مورد دیدگاه آنها در مورد این درگیری انجام شود و نظر آنها در مورد تجاوزات ارتش اسرائیل علیه زنان و کودکان در غزه و تجاوزات شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن پرسیده شود؟

بیشتر بخوانید:

در این بیانیه نسبت به این موضوع اظهار تعجب شده است که چرا شهروندان مسیحی تحت چنین نظرسنجی‌هایی قرار نگرفتند، حتی با وجود اینکه صدها مسیحی در بمباران‌ها کشته شدند، به ویژه بمب‌هایی که کلیساها و بیمارستان‌های غزه را هدف قرار دادند، که بیشتر قربانیان این حملات زن و کودک بودند.

در پایان این بیانیه آمده است: مسلمانان فرانسه می‌خواهند اعمال مذهبی آنها به عنوان بخشی از آزادی فردی آنها تلقی شود. مسلمانان فرانسه مخالف این هستند که مراسم مذهبی آنها منبع دائمی بحث‌های عمومی باشد و در معرض نظرسنجی‌های دائمی، دستکاری شده و جانبدارنه‌ای قرار گیرند که به واسطه آن پیوسته برچسب‌هایی به آنها زده می‌شود. 

انتهای پیام
captcha