آرامش با آیات الهی؛ وقتی مددجو مددکار هم می‌شود
کد خبر: 4198007
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

آرامش با آیات الهی؛ وقتی مددجو مددکار هم می‌شود

زندگی می‌توانست مانند 10 سال قبل برایش تیره و تار باشد، اما او به یک کوه مستحکم از اطمینان و اعتماد پناه برد و با آرامشی که به دست آورد، حالا یک مددجوی مددکار است.

آرامش با آیات الهی؛ وقتی مددجو مددکار هم می‌شودبه گزارش ایکنا، «صفیه» پر انرژی و با هیجان صحبت می‌کند، این هیجان بیشتر هم می‌شود زمانی که از او درباره حفظ قرآن می‎پرسیم. صفیه اما پیش از این، تا قبل از همه‌گیری کرونا، زمانی که هنوز حفظ قرآن را شروع نکرده بود، این طور با هیجان نبود؛ او با افسردگی ناشی از مشکلات خانوادگی دست و پنجه نرم می‎‌کرد، حالا اما به مدد آیات الهی، جانی دوباره به او و روحی اثربخش و امیدآفرین بر پیکر زندگیش، دمیده شده است.

صفیه می‎گوید از زمانی که حفظ قرآن را شروع کرده، زندگی‎اش تغییر کرده است و حالا دانشجوی مددکاری است و خود با این که مددجوی کمیته امداد است، در یک موسسه خیریه به صورت داوطلبانه، راه زندگی را به مددجویان نشان می‎دهد.

آرامش با آیات الهی

صفیه حالا 47 سالی از عمرش می‎گذرد، 10 سال پیش اما این طور نبود، تن نحیف او تاب و توان تحمل مشکلات زندگی یک زن سرپرست خانوار را نداشت که حتی خودش را با مسیر زندگی همراه کند؛ با این حال اما به رسم زندگی، افتان و خیزان، روزگاری را سخت، با زخم‌هایی که عمق جسم و جانش را عمیق زخم زده بود، می‎‎گذراند.

صفیه می‎گوید که چند سالی همین طور زندگی را با سختی گذراند، زمانی که امید و البته توانی به ادامه زندگی نداشت. او اما یک روز، نوایی الهام‌بخش و روح‎نواز قلبش را نشانه رفت. به یاد دارد که پناه برده بود به یکی از هیئت‎های مذهبی و به عنوان خادم در آن هیئت عزاداری فعالیت می‎کرد، کاری که بارها برای آرام شدن روحش، انجام داده بود؛ که صدای آیات قرآنی را شنید، دلش به یکباره آرام گرفت و همان زمان، تصمیم گرفت که او هم هر روز قرآن بخواند و این نیت را هم عملی کرد. هنوز چند روز از خوانش آیات قرآنی نگذشته بود که جرقه حفظ قرآن در سرش روشن شد، اتفاقی که زندگیش را از این رو به آن رو کرد.

تغییر زندگی با قرآن

صفیه می‎گوید که اگر پناه بردن به قرآن نبود، به راحتی نمی‎توانست روزهای سخت را سپری کند. آن زمان که بسیاری از کسب‎ و کارها بسته بود و بسیاری از افراد در افسردگی به سر می‌بردند، صفیه آیات قرآنی را حفظ می‌کرد و همین عمل به او کمک کرد.

او حالا 20 جزء از قرآن را حفظ است و اگر مشکلات شخصی برای او پیش نمی‌آمد، حالا حافظ کل قرآن بود. این مددجوی کمیته امداد می‎گوید که مادرش به بیماری چشمی مبتلاست و حالا به کارهای مادرش هم می‎رسد تا زمانی که بتواند عمل جراحی انجام دهد. صفیه در این مدت، در مسابقات زیادی شرکت و در بسیاری از آنها مقام برتر را به دست آورده است.

او می‎گوید که با حفظ قرآن زندگیش به کلی تغییر کرده است. زمانی که تحت تاثیر آیات نورانی قرآن، برای ادامه تحصیل تلاش کرد و در رشته مددکاری اجتماعی قبول شد؛ حالا صفیه یک فعال اجتماعی و دانشجو است و در یک موسسه خیریه، به صورت داوطلبانه به عنوان مددکار اجتماعی، به نیازمندان خدمات رایگان ارائه می‎دهد، با این که خودش هم مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) است اما کمک کردن و دستگیری را از معانی قرآنی یاد گرفته و حالا خودش، تلاش می‎کند که زندگی را آن طور که خداوند برای بندگانش می‌خواهد، زندگی کند.

انتهای پیام
captcha