برنامه مراکش برای فعالیت در بازار محصولات حلال روسیه
کد خبر: 4199488
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳

برنامه مراکش برای فعالیت در بازار محصولات حلال روسیه

مراکش به دنبال یافتن جای پایی برای خود در اقتصاد محصولات حلال روسیه است.

به گزارش ایکنا به نقل از کش 24، مراکش به دنبال یافتن جای پایی برای خود در اقتصاد محصولات حلال روسیه است، کشوری که بیش از 20 میلیون مسلمان در آن زندگی می‌کنند که 15 نفر از آن‌ها بومی هستند و بیشتر در منطقه ولگا، اورال و قفقاز شمالی سکونت دارند.

در همین راستا، هیئتی از انجمن صادرکنندگان مراکش (ASMEX) و مؤسسه استاندارد مراکش (Imanor) در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی محصولات حلال در مسکو که توسط اداره معنوی مسلمانان فدراسیون روسیه برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های خبری، مراکش به دنبال یافتن بازارهای جدید برای سبزیجات است که تحت تأثیر افزایش عوارض گمرکی اعمال شده توسط موریتانی و مشکلات بازار اروپا ـ به دلیل اعتراض کشاورزان ـ قرار گرفته است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تغذیه، نوشیدنی و غذا (Prodexpo 2024) درحالی برگزار شد که در آن توافق‌نامه‌ای در مورد شناسایی متقابل بازار حلال مراکش و روسیه امضا شد.

این امر در چارچوب توافقنامه همکاری امضا شده در سال 2020 بین انجمن صادرکنندگان مراکش (ASMEX)، مرکز بین‌المللی استاندارد و صدور گواهینامه حلال روسیه و صندوق توسعه اوراسیا با هدف تقویت روابط مراکش در حوزه تجارت حلال انجام شد.

هدف این پروژه ایجاد مشارکت‌های بلندمدت برای توسعه صنعت حلال در چارچوب روابط روسیه و مراکش و همچنین تبادل تجربیات است.

انتهای پیام
captcha