نمایندگان مجلس در نظارت بر دستگاه‌های اجرایی توانمند عمل کنند
کد خبر: 4203609
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
امام جمعه تویسرکان:

نمایندگان مجلس در نظارت بر دستگاه‌های اجرایی توانمند عمل کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی مجد گفت: نمایندگان مجلس دارای توان، قدرت و جایگاه رفیعی هستند که می‌توانند در گره‌گشایی و توسعه کشور نقش مهم و بی‌بدیلی داشته باشند، از این‌رو باید در حمایت از مردم و در بحث قانون‌گذاری و نظارت بر قانون و دستگاه اجرایی توانمند عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی مجد امام جمعه تویسرکانحجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه تویسرکان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان در خصوص وظایفی که نمایندگان در مجلس در برابر مردم دارند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس هم قانون‌گذاری و هم نظارت بر اجرا دارند و دارای توان، قدرت و جایگاه رفیعی هستند که می‌توانند در گره‌گشایی و توسعه کشور نقش مهم و بی‌بدیلی داشته باشند، از این‌رو باید در حمایت از مردم و در بحث قانون‌گذاری و نظارت بر قانون و دستگاه اجرایی توانمند عمل کنند.

وی افزود: یقیناً ضعف‌های زیادی داشتیم که مملکت ما دچار برخی مشکلات اقتصادی، رانت‌خواری و اختلاس شده که مهمترین دلیل آن این است که نظارت ضعیف بوده، یکی از کسانی که وظیفه نظارت و بازرسی داشته‌اند مجلس شورای اسلامی است. اگر مجلس قوی‌تر باشد و وامدار افراد و شرکت‌ها نباشد می‌تواند همه دستگاه‌ها را با انسجام حق‌طلبی و دفاع از مردم به تکاپو در بیاورد.

حسینی مجد بیان کرد: نماینده منتخب بعد از ورود به مجلس باید همه مردم، کاندیداها و هوادارانشان با هر رأی و نظر را به یک چشم نگاه کنند و از تجزیه‌طلبی، اختلاف و وحدت‌شکنی جلوگیری کنند، لباس رزم بپوشد و با رصد دقیق، عقب‌ماندگی‌ها و نیازها را شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی کند و حتی با مشاوره از نامزدها و نمایندگان قبل می‌تواند خدمات بهتری را ارائه دهد.

وی بیان کرد: نماینده باید در مجلس طرح‌های عمومی و ملی را ارائه بدهد، کار مجلس است که نوآوری داشته باشد و قانون‌ساز باشد، در حمایت از کارگران، فرهنگیان، نیروهای نهضت سوادآموزی، بی‌سرپرستان، نیروهای شرکتی، امور خانواده و نسل‌آوری، جوانان و ازدواج و مسکن آنها، حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، راه، شهروندی، آب، برق و امورات مختلف مثل قطره‌ای باشد که وارد دریا می‌شوند، کلیات قانون را رصد کنند و ضعف‌های قانون را به دستگاه‌های سه قوه اعلام کنند.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه ما یک وضع قانون و یک اعمال قانون داریم، گفت: بسیاری از قانون‌ها نیاز هستند، اما وجود ندارند، نماینده باید خواسته‌های ملی را به میدان بیاورد، با برنامه وارد شود، مشاور قوی داشته باشد و در راستای وزارتخانه‌های مربوطه با ارائه طرح و درخواست بودجه مسائل و مشکلات را حل کنند.

حسینی مجد با بیان اینکه نماینده منتخب وظیفه سنگینی بر عهده دارد در خصوص تأثیر مجلس بر معیشت مردم، بیان کرد: اگر نمایندگان انتخابی دست به دست هم بدهند و بر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مثل وزارت کار و وزارت صمت نظارت داشته باشند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. نمایندگان در جایگاه خود افراد قدرتمندی هستند آنها می‌توانند وزرای ناکارآمد را استیضاح کنند و این مهم می‌تواند با افزایش کارایی در بهبود وضعیت مردم بسیار مهم باشد.

وی گفت: انقلاب ما در طول ۴۵ سال پیشرفت بسیار خوبی داشته است، در میان همه افتخارات، نارسایی‌ها و کمبودهایی مثلاً در بحث معیشت وجود دارد که می‌توان با تقویت صنعت و شرکت‌ها، وام‌های اشتغال و این قبیل کارها به معیشت مردم کمک کنند و سفره مردم را گسترده‌تر کنند.

امام جمعه تویسرکان اظهار کرد: دولت آیت‌الله رئیسی، دولت مردمی است و خدمات خوبی داشته که اگر مردم هم انتخاب خوبی داشته باشند و چینش خوبی در مجلس به وجود بیاید و مجلس قوی باشد می‌توانند در بسیاری موارد کمک حال دولت باشد تا در کنار هم بتوانند تحولی را ایجاد کنند، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمود: «مجلس ما می‌تواند تحول ایجاد کند.»

انتهای پیام
captcha