جشنواره عکس آیینی «ماه منیر» در شیراز پایان یافت
کد خبر: 4203692
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

جشنواره عکس آیینی «ماه منیر» در شیراز پایان یافت

مراسم اختتامیه جشنواره عکس آیینی «ماه منیر» با معرفی برگزیدگان جشنواره در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد.

اختتامیه جشنواره عکس آئینی «ماه منیر»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه جشنواره عکس آیینی «ماه منیر» امروز، 15 اسفندماه با معرفی برگزیدگان جشنواره در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای حرم مطهر حضرت سید‌علاءالدین حسین(ع) شیراز در این مراسم، برگزاری این رویداد هنری در حرم مطهر را نشانه اهمیت تصویرگری در نقشه فرهنگی شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) دانست.

وی با اشاره به جایگاه هنر در فرهنگ اسلامی بیان کرد: قرآن کریم همه را توصیه به رنگ‌پذیری خدایی می‌کند و برخورداری از نقش و نگار را گرامی می‌دارد، به خصوص اینکه باید ترکیب رنگ تمام اعمال ما به رنگ خدا باشد.

طاهری اظهار کرد: رنگ‌پذیری الهی باعث ماندگاری اثر تا زمانی است که ذات باری‌تعالی باقی است و این یعنی ابدی شدن آثاری است که رنگ و بوی خدا را می‌گیرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: اینکه جمعی از هنرمندان تصمیم گرفته‌اند تا در این جشنواره هنر خود را به یکی از فرزندان اهل بیت(ع) تقدیم کنند، ریشه در ماندگاری ابدی خاندان پیامبر مکرم اسلام دارد و از همین روی آثار این هنرمندان نیز تا همیشه ماندگار خواهد ماند و بر جریده عالم ثبت خواهد شد.

در پایان مراسم اختتامیه جشنواره عکاسی «ماه منیر» از نمایشگاه آثار برتر در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز رونمایی شد.

یادآور می‌شود، نخستین جشنواره عکاسی «ماه منیر» شیراز در سه محور و با حضور عکاسان حرفه‌ای استان فارس برگزار شد و از میان ۳۰۰ اثر که توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد، تعداد ۳۵ عکس از سوی هیئت داوران به‌عنوان اثر برگزیده و سه اثر حائز رتبه‌های برتر جشنواره شدند.

انتهای پیام
captcha