مسئولیت‌ زمانی مبارک است که مقدمه‌ای برای رشد معنوی باشد
کد خبر: 4204173
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
امام جمعه همدان:

مسئولیت‌ زمانی مبارک است که مقدمه‌ای برای رشد معنوی باشد

حجت‌الاسلام والمسلین حبیب‌الله شعبانی با اشاره به اینکه انتخابات زمان همدلی و وحدت برای حل مشکلات کشور و مردم است، گفت: مردم با همه مشکلات دین خود را ادا کردند، مسئولان باید برای حل مشکلات این مردم تلاش کنند، زمانی این مسئولیت‌ها مبارک است که به آخرت ما ضرر نزد و مقدمه‌ای برای رشد معنوی انسان باشد.

امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ظهر امروز، 18 اسفندماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان اظهار کرد: یکی از مراحل رشد انسان این است که تلاش کند عبادت‌هایش خالصانه‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه مردم به سه شکل خدا را عبادت می‌کنند، افزود: یکی به خاطر ترس از جهنم، دوم به خاطر رفتن به بهشت و سوم که بالاترین مرتبه عبادت است به خاطر محبت به خداست که این مرتبه ویژه متقین است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه همه ما آماده ورود به ماه مبارک رمضان می‌شویم، تصریح کرد: همان‌طور که همه ما در ایام نوروز به دنبال خانه‌تکانی هستیم برای ورود به ماه میهمانی خدا نیز باید خانه دل خود را از گناه و آلودگی بتکانیم و باید با استغفار و کسب حلالیت، خود را برای ورود در این ماه بزرگ آماده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از مشارکت پرشور مردم در عرصه انتخابات و همه فعالان این عرصه افزود: با توجه به فضایی که دشمنان ایجاد کرده بودند مشارکت بسیار خوب بود و نتیجه هر چه شد امیدواریم برای کشور برکت داشته باشد، باید از برخی افراد که متأسفانه در این ایام تهمت زدند و مسائلی را مطرح کردند، این سوال را پرسید که چگونه می‌توانید در پیشگاه الهی حاضر شوید.

وی خطاب به منتخبان مردم گفت: کسانی که به‌عنوان نماینده مردم انتخاب شده‌اند فراموش نکنند این مسئولیت‌ها همه تمام‌شدنی است و باید از این امانتی که به آنها سپرده شده مراقبت کنند.

خطیب جمعه همدان تصریح کرد: مسئولیتی که منجر به  خراب شدن آخرت انسان شود مبارک نیست مسئولی که خیانت کند و به دنبال مطامع شخصی باشد، مورد لعن حضرت امیر(ع) خواهد بود؛ زمانی این مسئولیت‌ها مبارک است که به آخرت ما ضرر نزد و مقدمه‌ای برای رشد معنوی انسان باشد.

وی با بیان اینکه انتخابات تمام شده و امروز زمان همدلی و وحدت برای حل مشکلات کشور و مردم است، افزود: ما مشکلات عدیده‌ای داریم مردم با همه مشکلات دین خود را ادا کردند و در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و باید برای حل مشکلات این مردم تلاش شود.

شعبانی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری که یک رأی هم حق‌الناس است، گفت: افرادی که اعتراضی در عرصه انتخابات دارند می‌توانند از مجاری قانونی کار خود را پیش ببرند.

وی با اشاره به اینکه سازوکار انتخابات نیازمند اصلاح است و در ایام انتخابات معمولاً آسیب‌هایی را در این حوزه شاهد هستیم، گفت: در این راستا نیازمند فکر و اندیشه افراد نخبه و صاحب‌نظر دانشگاهی و حوزوی هستیم.

امام جمعه همدان همچنین با بیان اینکه باید از آیت‌الله موسوی اصفهانی و آیت‌الله طه محمدی برای ورود در عرصه انتخابات تقدیر کنم، گفت: در فضای انتخابات احترام و رعایت ارزش‌ها باید رعایت شود.

وی همچنین ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و هفته گرامیداشت شهدا گفت: به معنای واقعی کلمه باید به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی توجه کنیم و دین خود را به شهدا ادا کنیم.

انتهای پیام
captcha