ظرفیت مردم را برای مسئله عفاف و حجاب به‌کار گیریم
کد خبر: 4204583
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
استاندار فارس:

ظرفیت مردم را برای مسئله عفاف و حجاب به‌کار گیریم

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه برای کار اساسی در حوزه عفاف و حجاب باید برنامه‌ریزی اصولی داشت، گفت: باید با هدف و دستور کار مشخص وارد این حوزه شد و از ظرفیت مردم بالاترین استفاده را داشته باشیم.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، امروز، 20 اسفندماه در همایش «رویداد جوانه؛ رشد و توانمندسازی دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌سازی» که با حضور دستیاران مردمی‌سازی فرمانداران شهرستان‌های فارس و یزد در شیراز برگزار شد، به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مردم و سپردن کار جامعه به دست مردم اشاره کرد و گفت: بیشترین مسائلی که باید به آنان توجه کنیم مسائل اجتماعی است.

استاندار فارس به نقش اساسی دستیاران مردمی در حل مشکلات اشاره کرد و افزود: اساس به‌کارگیری دستیاران مردمی، پیوند عمیق مردم با بدنه اجرایی دولت است که در نهایت به حل مشکلات مردم می‌انجامد.

وی خطاب به دستیاران مردمی‌سازی حاضر در جلسه گفت: راهکارهای عملیاتی برای صیانت از جمعیت و جوانی جامعه ارائه و بررسی کنید که آیا اختصاص تسهیلات بانکی و ارائه مشوق‌های فعلی در افزایش ازدواج و افزایش فرزندآوری کافی است یا باید اقدامات دیگری در این زمینه انجام شود.

ایمانیه بر ضرورت تغییر نگاه به مسائل جامعه تأکید کرد و افزود: چه فرآیند یا اقدامی لازم است تا تغییر نگاه مردم به مقوله سفارش شده اسلام و فرزندآوری و در نهایت صیانت از جمعیت را باعث شود.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر، جمع‌آوری معتادین متجاهر اشاره کرد و بررسی راه‌های مبارزه با این بلای خانمان‌سوز را دومین ماموریت دستیاران مردمی‌سازی عنوان کرد و در بخش دیگر سخنان خود عفاف و حجاب را به‌عنوان سومین موضوع مورد توجه قرار داد و گفت: معتقدیم برای کار اساسی در این حوزه باید برنامه‌ریزی اصولی داشت و باید با هدف و دستور کار مشخص وارد این حوزه شد و از ظرفیت مردم بالاترین استفاده را داشته باشیم.

وی نقش مردم در نهی منکر را یادآور شد و بر ضرورت توجه بیش از پیش بر اصل امر به معروف و نهی از منکر توسط خود مردم تأکید کرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس، در ادامه چهارمین موضوع گریبان‌گیر جامعه را اشتغال معرفی و تصریح کرد: هر روز مراجعات متعدد و مکاتبات فراوانی برای اشتغال داریم؛ اگرچه محیط کاری در بخش تولید فراهم است، اما بعضاً به دنبال کار اداری و میز نشینی هستند که باید تلاش شود تا فرهنگ کار و اشتغال تغییر کند و نگاه جوانان و نوجوانان از کار اداری به فعالیت‌های تولیدی تغییر یابد.

وی از نگاه دولت مبنی بر توسعه هنرستان‌ها و تبدیل دبیرستان‌ها به هنرستان‌ها هم سخن گفت و این اقدام را یکی از راه‌های حرفه‌آموزی در سنین نوجوانی و جوانی دانست و افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هم باید در میدان بیایند و با استفاده از دانش خود محیط را برای ایجاد اشتغال خود و سایرین فراهم کنند؛ البته شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری در این زمینه فعال هستند اما توقع داریم سرعت بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.

ایمانیه همچنین با اشاره به نقش دانشگاه و مراکز آموزش عالی گفت: همه امکانات، تجهیزات و اعتبارات کشور در هر سازمان و منطقه‌ای که قرار دارد متعلق به مردم است و باید به نفع مردم، حداکثر استفاده از آن‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: آمایش علمی دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم یکی از راه‌های استفاده حداکثری از این امکانات و همچنین مدیریت کردن تربیت دانشجوی مورد نیاز است؛ برای اینکه این آمایش به سرانجام برسید و ساماندهی شود نیازمند مطالبه مردمی هستیم.

ایمانیه با بیان اینکه لازمه حل مشکلات مردم، دیدن مسائل و موضوعات به‌روز جامعه است، هویت ملی و اسلامی مردم و جوانان را به‌عنوان ششمین درخواست، مورد توجه قرار داد و افزود: هویت ملی و اسلامی برای مردم و جوانان باید تقویت شود و آحاد جامعه از داشته‌های ملی و اسلامی خود احساس غرور کنند؛ تحقق این مهم نیز از طریق حکمرانی مردمی صورت می‌گیرد که جزو لاینفک و رسالت دستیاران مردمی‌سازی است.

نماینده عالی دولت در فارس در هفتمین و آخرین خواسته خود، جهاد تبیین و ضرورت توجه جدی و ویژه به آن را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در ارائه دستاوردهای نظام ضعیف هستیم. این حجم فعالیت، بی‌نظیر است، اما در انعکاس آن به مردم و با هدف ایجاد امید موفق نبوده‌ایم؛ باید مردم را به واقعیت‌های محقق شده امیدوار کرد و این نیز با مشارکت جدی شما و حضور عملیاتی در میدان اطلاع‌رسانی به تحقق می‌رسد.

انتهای پیام
captcha