جشنواره «بنی آدم» در شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 4206275
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

جشنواره «بنی آدم» در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری جشنواره «بنی‌آدم» با هدف تکریم از مهمان‌نوازی مردم این استان خبر داد.

مهربانی مردم شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، ۲۸ اسفند در حاشیه بازدید از تاسیسات گردشگری فارس در شیراز با بیان اینکه جشنواره «بنی‌آدم» ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در شیراز برگزار می‌شود، گفت: روز ۵ فرودین‌ماه ۱۳۹۸ درحالی‌که ده‌ها هزار مسافر نوروزی مهمان شیرازی‌ها بودند سیلی همه را غافلگیر کرد و تعدادی از هم‌وطنان گرفتار سیل شدند در آن روز مردم شیراز حماسه‌ای از جنس مهربانی، محبت گذشت و مهمان‌نوازی خلق کردند.

وی افزود: مردم شیراز با مهمان‌نوازی خود صحنه‌ای را در آن روز به تصویر کشیدید که ترجمه و تفسیر عملی مصرع «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» است.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه جشنواره بنی‌آدم در واقع فرصتی برای تکریم آیین سنتی و رسم مهمان‌نوازی مردم فارس به‌خصوص شیرازی‌هاست، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قصد داریم در این روز از صنوف و افراد خیری که در روز ۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ بدون هیچ چشم‌داشتی به کمک مردم سیل‌زده شتافتند تقدیر کنیم و این رسم مهمان‌نوازی را گرامی بداریم.

وی گفت: اجرای این مراسم دلگرمی برای مسافرانی است که امسال راهی شهر ادب و هنر می‌شوند تا با اطمینان خاطر جای جای آن را ببینند و به خاطر بسپارند، زیرا می‌دانند در این شهر هستند کسانی که اگر خانه‌ای محقر و دستی تنگ هم داشته باشند درهای خانه خود را با آغوش بازمی‌گشایند تا مسافری در راه نماند.

انتهای پیام
captcha