انجام فاز نخست احیای میدان توپخانه و نقاره‌خانه شیراز
کد خبر: 4206280
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰

انجام فاز نخست احیای میدان توپخانه و نقاره‌خانه شیراز

شهردار شیراز از انجام فاز نخست احیای میدان توپخانه و میدان نقاره‌خانه این کلان‌شهر خبر داد.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، ۲۸ اسفند در بازدید از بافت تاریخی شیراز ضمن آمادگی شهرداری برای میزبانی مسافرین و زائرینی که وارد شهر شیراز می‌شوند، گفت: شیراز همچون گنجی است که بخشی از آن آشکار و بخش زیادی از آن پنهان است.

وی با اشاره به پایتختی این کلان‌شهر در چند دوره سیاسی ایران اضافه کرد: مجموعه زندیه ازجمله آثار و بناهایی است که از دوران زندیه به‌جای مانده می‌توان به مسجد، حمام و آب‌انبار وکیل اشاره کرد و وظیفه همه ما حفظ، نگهداری و شناسایی این آثار و معرفی آن‌ها به تمام شهروندان، زائران و گردشگران داخلی و خارجی است. همچنین هم‌اکنون شهرداری شیراز، احیای فاز اول میدان توپخانه و میدان نقاره‌خانه را در دست انجام دارد.

اسدی با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده در محدوده بافت تاریخی فرهنگی به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ گفت: برپایی دالان نور و راه‌اندازی سیستم صوت میدانی در اطراف محوطه ارگ کریم‌خان و بازسازی نقاشی‌های دیواری و نورپردازی زیرگذر زند ازجمله این اقدامات است.

وی بیان کرد: امیدواریم که امسال هم مثل سال‌های گذشته بتوانیم میزبان خوبی برای تمام مسافرین که وارد شهر شیراز می‌شوند باشیم، رضایتمندی حداکثر را ایجاد کنیم و خاطرات خوبی را برای همه‌کسانی که وارد شهر شیراز می‌شوند رقم بزنیم.

انتهای پیام
captcha