اجرای برنامه‌های قرآنی در ۱۰۰ پایگاه کانون مساجد آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4208532
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴

اجرای برنامه‌های قرآنی در ۱۰۰ پایگاه کانون مساجد آذربایجان‌شرقی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: ویژه برنامه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی و هنری در ماه مبارک رمضان در بیش از ۱۰۰ پایگاه قرآنی کانون‌های مساجد استان در حال اجراست.

کلاس قرآن، مسجد مهدیه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان، مرتضی شفیعی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 15 فروردین‌ماه، گفت: ویژه برنامه‌های مختلف قرآن، فرهنگی و هنری در ماه مبارک رمضان در بیش از ۱۰۰ پایگاه قرآنی کانون‌های مساجد استان در حال اجراست. 

وی با بیان اینکه پایگاه‌های قرآنی مساجد از مهم‌ترین مراکز اجرای برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان است، افزود: ویژه برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در این ماه با حضور مردم مومن و روزه‌دار استان به ویژه نوجوانان و جوانان از رونق خوبی برخوردار است و فعالیت‌های آن ها در تعطیلات نوروزی نیز تداوم داشت.

شفیعی، اظهار کرد: در این پایگاه‌ها برنامه‌های مختلفی مانند کرسی‌های تلاوت قرآن با حضور قاریان ممتاز استانی و کشوری، محافل روزانه انس با قرآن، جلسات تفسیر و ختم قرآن، کلاس‌‌های آموزش قرآن در رشته‌های مختلف، تجلیل از فعالان قرآنی و جشن روزه اولی‌ها برگزار شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: این برنامه‌ها از روز اول ماه رمضان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مختلف شهری و روستایی استان آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده زمینه حضور در این برنامه‌ها به شکل خانوادگی فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و حمایت از پایگاه‌های قرآنی در دستور کار این ستاد است، ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تقویت فعالیت این موسسه‌ها و مراکز قرآنی است.

شفیعی، یادآور شد: علاوه بر برنامه‌های قرآنی، برنامه‌های فرهنگی مختلف مانند حضور گروه‌های سرود نوجوانان کانون فرهنگی هنری شهید اجاقی و کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) در برنامه «حوالی بهشت» شبکه استانی سهند و اجراهای میدانی این گروه‌های سرود در جشن‌های میلاد امام حسن (ع) در ماه رمضان و ایام نوروز به شکل ویژه برگزار شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت‌های هنری از ابزارهای موثر در زمینه انتقال و درونی سازی مضامین دینی، قرآنی، تربیتی و پرورشی بویژه در گروه سنی کودکان و نوجوانان است و ساماندهی، حمایت، آموزش و توسعه گروه‌های سرود و نمایش از برنامه های مهم این ستاد است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم‌های مربوط به تحویل سال نو، شب‌های قدر، یادواره شهدا، جشن میلاد امام حسن(ع)، دوره‌های آموزشی و کادرسازی، برپایی غرفه‌های کودک، توزیع بسته‌های معیشتی، اهدای جهیزیه، دیدار نوروزی با پیشکسوتان مسجدی و خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه های کانون مساجد استان در بهار قرآن و بهار طبیعت است.

انتهای پیام
captcha