جامعه اسلامی باید بر مدار قرآن بچرخد
کد خبر: 4208633
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱
استاندار آذربایجان‌شرقی:

جامعه اسلامی باید بر مدار قرآن بچرخد

مالک رحمتی با تأکید بر اینکه قرآن کتاب زندگی است و جامعه اسلامی باید بر مدار قرآن بچرخد، گفت: اگر امروز در جامعه شاهد معضلات و آسیب‌های اجتماعی و نامهربانی‌ها هستیم به این دلیل است که جامعه ما از قرآن فاصله گرفته و نتوانسته‌ایم آموزه‌های قرآن را در زندگی و نظام اداری و اجتماعی خود پیاده کنیم.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، شب گذشته، 16 فروردین‌ماه در نشست صمیمی با مسئولان تشکل‌های قرآنی استان گفت: جامعه ما امروز بیش از پیش به قرآن و تعالیم اهل بیت(ع) نیاز دارد و هر آفتی که در جامعه به‌وجود می‌آید به‌دلیل دوری از این دو نعمت بزرگی است که خدواند به ما عنایت کرده است.

وی تأکید کرد: امروز بزرگترین وظیفه ما این است که بتوانیم این دو امانت گران‌بها و میراث ارزشمند که یادگار پیامبر اسلام(ص) است را گرامی بداریم و به هر دو به یک اندازه بپردازیم.

رحمتی با تأکید بر اینکه قرآن کتاب زندگی است و جامعه اسلامی باید بر مدار قرآن بچرخد، اظهار کرد: اگر امروز در جامعه شاهد معضلات و آسیب‌های اجتماعی و نامهربانی‌ها هستیم به این دلیل است که جامعه ما از قرآن فاصله گرفته و نتوانسته‌ایم آموزه‌های قرآن را در زندگی و نظام اداری و اجتماعی خود پیاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: باید جامعه خود را نسبت به قرائت و تفکر در قرآن مجهز و مسلط کنیم؛ قرائت و روخوانی صحیح قرآن یک قدم مثبت است و اگر با تفکر در معانی، معارف و مفاهیم آن همراه باشد و بالاتر از آن اگر به تفاسیر پرداخته شود نور علی نور خواهد شد.

وی افزود: جلسات تفسیر قرآن باید رونق بگیرد تا بتوانیم زندگی را بر مدار قرآن اداره کنیم و اگر به حقایق و لطایف قرآن دست پیدا کنیم، زندگی ما آرام‌آرام قرآنی خواهد شد.

رحمتی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مکرراً به موضوع حفظ قرآن تأکید دارند، گفت: در آذربایجان‌شرقی کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است، اما کافی نیست و باید به حفظ قرآن در مدارس و جامعه اهمیت ویژه‌ای قائل باشیم. آنچه که جامعه و فرزندان ما را از آفت‌های اجتماعی بیمه می‌کند تربیت قرآنی است و این زمانی مؤثر خواهد بود که از دوران کودکی و نوجوانی و در مدارس اتفاق بیفتد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با قدردانی از مردم استان به خاطر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در ایام تعطیلات گفت: مردم ما اثبات کردند که عاشق قرآن و اهل بیت(ع) هستند و حرمت ماه مبارک رمضان را به بهترین شکل حفظ کردند که به این موضوع باید ارزش دهیم.

انتهای پیام
captcha