کد خبر: 4232219
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
گاردین گزارش داد

کارشکنی شرکت متا در انتشار محتواهای حمایتی از فلسطین

گاردین در مطلبی پیرامون عملکرد شرکت متا که مالک شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ است، تأکید کرد که این پلتفرم محتواهایی را که در راستای حمایت از فلسطین منتشر می‌شود با حساسیت بیشتری زیر نظر دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد که شرکت متا (که مالک پلتفرم‌های فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ است) در اصلاح محتوای مربوط به رژیم صهیونیستی و جنگ غزه  به محتواهایی که به زبان عربی است، با حساسیت بیشتری بررسی این محتواها را زیر نظر می‌گیرد.  

اسناد منتشر شده حاکی از این است که متا در مقایسه با محتوای عربی، فرآیندهای نظارت و ممیزی کمتری برای محتوای عبری دارد.

یک کارمند شرکت متا که خواسته است نامش فاش نشود در این زمینه به گاردین گفته است که سیاست‌های متا در مورد سخنان نفرت‌پراکنی در مورد فلسطین ناعادلانه است؛ موضوعی که حامیان فلسطین نیز بر آن تأکید کرده‌اند. 

به گزارش گاردین، شرکت متا و دیگر پلتفرم‌های اجتماعی به دلیل رویکردشان در برخورد با محتوای مربوط به فلسطین و رژیم صهیونیستی با انتقادات زیادی مواجه شده‌اند.

ژوئن گذشته، ائتلافی متشکل از 49 سازمان جامعه مدنی و تعدادی از فلسطینی‌های برجسته، نامه‌ای به متا ارسال کردند و این شرکت را به «کمک به نسل‌کشی» از طریق سیاست‌های تعدیل محتوا متهم کردند.

گاردین همچنین در گزارش خود آورده است محتوایی که پس از حمله 7 اکتبر و جنگ در غزه منتشر شده با اصلاحات بسیاری از سوی متا مواجه شده و در موارد مشابه حساسیت‌ها نسبت به موضوعات ضد اسرائیلی بیشتر است. به عنوان مثال عبارت «تحریم فروشگاه‌های یهودی» اجازه انتشار ندارد، اما چنین حساسیتی درباره عبارت «تحریم فروشگاه‌های عربی» وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha