کد خبر: 4233458
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷

خیرمقدم متفاوت به زائران عتبات + عکس

چه خوب است در بازگشت زائران از سفر زیارتی همچون پیاده‌روی اربعین به جای نصب بنر‌های رنگارنگ خیرمقدم، به شیوه دیگری عمل کرد.

کدام یک، بنرهای خیرمقدم و... یا شخصی‌سازی پیام ؟به گزارش ایکنا، این روزها در آستانه پایان مراسم بزرگ اربعین سالار شهیدان، هموطنان در حال بازگشت هستند و با مشاهده بنرهایی در ابعاد مختلف و گاهی ناموزون در معابر و ورودی منازل و ... متوجه می‌شویم که زائری از زیارت برگشته است.

این را گفتیم تا با طرح پرسشی، به اقدام متفاوتی اشاره کنیم که اخیراً در یکی از گروه‌های بزرگ صنعتی کشورمان شاهد آن هستیم.

بیش از ۵۰۰ نفر به همراه خانواده‌شان در یکی از گروه‌های صنعتی کشورمان به سفر زیارتی اربعین رفته‌اند.

یکی از مسئولان فرهنگی ای گروه صنعتی بر مبنای ارتقای مضمون اربعین که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، اقدام به پژوهش و انتشار اینفوگرافیک در موضوعات مختلف می‌کند. (اینفوگرافیک جایگاه زیارت اربعین) او در گام بعدی برای افزایش ضریب نفوذ محتوای ارائه شده، تصویر فرد را به همراه پیام خیر مقدم بازگشت او از زیارت، در کنار تصویر اینفوگرافیک بر روی تابلوی کوچک چوبی چاپ کرده و به هر کدام از آنان در بین نماز یا با حضور در محل خدمت و ... با مصافحه و تکریم زائر تحویل می‌دهد.

از منظر فیلسوف معاصر ابراهیم دینانی «در واقع مقام هویت یک شخص در رُخَش متجلی است» چنان که بر‌می‌آید، هویت‌سازی در این نوع تبلیغات که با هدف جذب مخاطب انجام می‌گیرد، نسبتی با دیده‌شدن دارد. به عبارتی مخاطب را سهامدار موضوع تبلیغ می‌کند و چه چیزی بهتر از حُسن‌رخ یا تصویر و صورت؟! و افرادی که با دیدن خویش و بازنمایی در فضای جدید خشنود می‌شوند.

محتوایی در این شیوه چون چاپاری بر مَرکب تند و تیزپای «حبّ خود» پیام را به درون و سرّ سویدای مخاطب هدف منتقل می‌کند، جامی پیش‌تر گفته بود:

چو هر جاست حُسن اینش تقاضاست 
نخست این جنبش از حُسن ازل خواست

بنا به تحقیق علمی که متولیان این امر در سال ۱۳۹۷ با عنوان تأثیر عملکرد تصاویر شخصی تبلیغی در افزایش بهره‌وری در بین جامعه آماری کارکنان با نظرسنجی و نمونه‌گیری از ۷۵۰ نفر انجام داده‌اند، تحلیل نتایج، فرضیه تحقیق را ثابت کرد و اتخاذ این روش در هویت دادن به پرسنل را مؤثر در بهره‌وری یافتند که خشنودی آنان را در پی داشت.

همچنین آنان قصد دارند به مناسبت روز پزشک با اینفوگرافیک از «پزشک جسمانی تا حکیم روحانی» ضمن کمک به افزایش سرانه مطالعه که در اینفوگرافی‌ها با ذکر منابع به کار می‌رود، از پزشکان با تصاویر در حین طبابت تجلیل کنند و در آینده به بقیه گروه‌ها نیز تعمیم دهند. (اینفوگرافیک از پزشک‌ جسمانی تا حکیم روحانی)

این نوع اقدامات که پشتوانه علمی دارد از هدررفت منابع جلوگیری کرده و با سمت و سوی دقیق در خدمت بهره‌وری نیروی انسانی باشد و جایگزین مناسب‌تری برای برخی اقدامات تکراری قلمداد شود. اقدامی که یادآور این فرمایش گهربار رسول رحمت است که فرمود «کار اندک اگر با دانش همراه شود بسیار است و کار بسیار اگر با جهل همراه باشد، اندک است».

 

انتهای پیام
اذن الله عبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۳/۰۶/۰۵ - ۱۷:۱۷
0
0
چه کارخوب وخداپسندانه ای هم تبریک زیارت وهم درس قرآنی
عالیه تشکر از استاد رجبی وجناب مهندس نصیری کلیان
captcha