کد خبر: 4253011
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸

هفتمین همایش «تحقیقات بازی‌های دیجیتال» به مرحله نهایی رسید

دبیر هفتمین همایش تحقیقات بازی‌های دیجیتال (DGRC ۲۰۲۴) از برگزاری مرحله نهایی این رویداد و معرفی برگزیدگان آن در روز‌های ۲۰ و ۲۱ آذرماه در دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.

هفتمین همایش «تحقیقات بازی‌های دیجیتال» به مرحله نهایی رسیدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمدصادق دهنادی،  دبیر هفتمین همایش تحقیقات بازی‌های دیجیتال در آستانه برگزاری اختتامیه این همایش گفت: در روز‌های ۲۰ و ۲۱ آذر ماه با اجرای ۹ نشست ۲ ساعته بیش از ۴۰ مقاله در بخش ارائه شفاهی (سخنرانی) همایش مورد داوری قرار خواهند گرفت و مقالات برگزیده شده در بخش پوستری نیز به نمایش در خواهند آمد.
 
وی با بیان اینکه امسال با پذیرش مقالات فارسی و اضافه شدن موضوعات متنوع زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای، شاهد رشد سه برابری مقالات بوده‌ایم، افزود: هدف اصلی همایش امسال، تأمین منابع علمی برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بود و بر همین اساس پیش‌بینی می‌کنیم علاوه بر انتشار منتخب مقالات در مجلات علمی پژوهشی دانشگاه علامه، بتوانیم ۳ مجلد از بهترین مقالات پذیرش شده در همایش منتشر کنیم.
 
دهنادی با بیان اینکه در هفتمین همایش تحقیقات بازی‌های دیجیتال علاوه بر ۱۲۷ مقاله پذیرش شده، برای نخستین بار شاهد ارائه ۲۰ پایان‌نامه و ۱۰ کتاب با موضوع بازی‌های رایانه‌ای هستیم، اظهار کرد: در میان نویسندگان مقالات، حضور ۲۵ عضو هیئت علمی از گستره وسیعی از ایران بزرگ، باعث افتخار و مباهات برگزار‌کنندگان رویداد به شمار می‌رفت. همچنین در این همایش، ۵۱ نفر از استادان داخلی و ۶ نفر از استادان خارجی به عنوان کمیته علمی رویداد در کنار ما بودند. فرآیند داوری آثار برای پذیرش و انتخاب مقالات برای سخنرانی از ۵ آذر آغاز شد و به لطف خدا مرحله نهایی نیز در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی به صورت فشرده برگزار خواهد شد.
 
دبیر هفتمین همایش تحقیقات بازی‌های دیجیتال با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های همایش امسال برگزاری پیش‌نشست‌ها و کلاس‌های مختلف بود، افزود: برای ایجاد جریان اطلاع‌رسانی و همچنین ایجاد همکاری‌های مشترک بین نهاد‌های همکار در این رویداد، ۱۰ پیش نشست در سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و اندیشکده‌های مختلف برگزار شد و ۲ دوره آموزشی فشرده نیز با موضوعات اعلام شده در همایش برای علاقه‌مندان برگزار گردید که در آن علاقه‌مندان زیادی توانستند با موضوعات مختلف همایش آشنا شوند. همچنین با توجه به اهمیتی که پیگیری رشد و توسعه تولید علم بازی‌های جدی به عنوان موضوع همایش‌های چند ساله قبل برای بنیاد داشت، برنامه‌های خاصی در این موضوع برگزار شد که خوشبخانه اثر خود را در ارائه مقالات سطح بالای علمی و پایان‌نامه‌های مرتبط با بازی‌های جدی نشان داده است.
 
دبیر هفتمین همایش تحقیقات بازی‌های دیجیتال، ضمن دعوت از پژوهشگران، دانشجویان و استادان برای شرکت در پنل‌های ارائه سخنرانی همایش، گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در همایش و دریافت گواهینامه آن می‌توانند با مراجعه به سایت رویداد به نشانی dgrconf.ir و ثبت‌نام خود و همراهان به صورت رایگان از جلسات استفاده کرده و گواهینامه شرکت در آن را دریافت کنند.
 
وی درباره پنل‌های تخصصی و ارائه‌های علمی گفت: این پنل‌ها در موضوعاتی همچون هنر و روایت در بازی‌ها، چالش‌های قانونی و فقهی، اقتصاد و کسب‌وکار مبتنی بر بازی و تکنولوژی‌های نوین در صنعت بازی‌های دیجیتال است و سرفصل پنل‌های کلیدی این همایش شامل پنل هنر، روایت و داستان در بازی‌ها، پنل چالش‌های قانونی، فقهی و سیاست‌گذاری، پنل اقتصاد و کسب‌وکار بازی و بررسی فناوری‌های نوین در بازی‌های دیجیتال خواهد بود که از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۷:۴۵ در سالن‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد.
 
جزئیات و برنامه کامل پنل‌ها از اینجا قابل مشاهده است.
 
یادآور می‌شود، آیین اختتامیه هفتمین همایش تحقیقات بازی‌های دیجیتال از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز ۲۱ آذرماه در تالار شهید بهشتی دانشگاه علامه طباطبایی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.
انتهای پیام
captcha