کد خبر: 4289391
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۱
مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی:

موضوع اعزام مبلغ ماه محرم از شش استان دنبال می‌شود

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آخرین شرایط و اقدامات انجام شده در خصوص اعزام مبلغین در ماه محرم را تشریح کرد.

سیدحامد شریعتمداری، مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی تبلیغی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحامد شریعتمداری، مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، پیرامون اعزام ماه محرم ۱۴۴۷ هجری قمری اظهارکرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به رسالت فرهنگی، تبلیغی و انقلابی خود جهت تبلیغ دین مبین اسلام، تبیین و گسترش معارف اسلامی و تحکیم مبانی نظام مقدس جمهوری و در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام ۱۴۴۷ هـ. ق با رویکرد تبیین عرصه‌های جهاد در مقابل دشمن صهیونی، اقدام به بکارگیری مبلغان و گروه‌های تبلیغی با شرایط ویژه کرده است.

وی با اشاره به دو شیوه اعزام به صورت «گروه‌های تبلیغی-جهادی» و «مبلغان فردی» افزود: این اداره کل به دو شیوه و از استان‌های قم، خراسان رضوی، اصفهان، تهران، خوزستان و جنوب شرق موضوع اعزام مبلغین را پیگیری و دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتمداری به اعزام «گروه‌های تبلیغی ـ جهادی» اشاره کرد و گفت: اعزام گروه‌های تبلیغی توانمند و فعال با هماهنگی و درخواست نهاد‌های فرهنگی منطقه پس از دریافت پیامک مدیرگروه از طریق سامانه جدید سمتا (samta.ir) صورت می‌گیرد و پس از بارگذاری طرح وبرنامه گروه برای فعالیت تبلیغی خود، اعضا شرکت خود را در اعزام گروهی تایید می‌کنند و حکم برای کلیه افراد گروه صادر می‌شود. ویرایش حکم گروهی پس از صدور آن امکان‌پذیر نیست. 

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به تبیین شیوه دوم اعزام یعنی «اعزام مبلغان فردی» پرداخت و افزود: مبلغانی که اعزام مستمر به یک منطقه تبلیغی داشته‌اند در صورت دعوت مجدد با هماهنگی نهاد فرهنگی آن منطقه پس از دریافت پیامک از طریق لینک سمتا (samta.ir) حکم خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: مبلغانی که اعزام مستمر به یک منطقه تبلیغی ندارند با درخواست نهاد فرهنگی منطقه پس از دریافت پیامک از طریق سامانه جدید سمتا (samta.ir) می‌توانند درخواست اعزام خود را ثبت کنند و در همین راستا سایر ظرفیت‌های تبلیغی که به صورت عمومی اعلام می‌شود به مرور در سامانه جدید سمتا بارگذاری و قابل انتخاب خواهد بود، لذا مبلغان پس از تایید مسئول اعزام و دریافت حکم می‌بایست درنهاد‌های فرهنگی منطقه حضور و فعالیت خود را هماهنگ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتمداری به شرایط اعزام اشاره کرد و گفت: «آمادگی و تعهد به اعزام از ۶ تا ۱۷ تیر ۱۴۰۴ (به مدت ۱۲ روز)؛ «دریافت حکم اعزام صرفاً از یک نهاد تبلیغی» و «تلبس به لباس مقدّس روحانیت» از شروط اعزام می‌باشد.

وی به ویژگی‌های این دوره از اعزام پرداخت و افزود: «ثبت درخواست اعزام در سامانه جدید سمتا از ۸ صبح یکشنبه ۲۵ خرداد تا چهارشنبه ۴ تیر ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت»، «پیگیری ثبت حضور مبلغ در منطقه بر اساس نقطه تبلیغی توسط میزبان»، «ثبت گزارش فعالیت تبلیغی از طریق سامانه جدید سمتا بلافاصله پس از اتمام تبلیغ به مدت ۱۰ روز» «مبلغانی که گزارش تصویری فعالیت‌های خود را به صورت پیوسته در طول ایام تبلیغی در سامانه جدید سمتا در بخش گزارش تصویری بارگذاری کنند پس از تایید گزارش علاوه بر انتشار در صفحه شخصی خودشان از امتیاز ویژه برخوردار خواهند شد»، «ظرفیت سامانه رصد میدانی در پنل کاربری مبلغان جهت برآورد وضعیت منطقه اعزامی فعال شده و می‌توانند از این سامانه جهت شناخت بهتر منطقه تبلیغی خود بهره مندشوند» و ... از ویژگی‌های این دوره اعزام است.

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از گفت وگوی خود به محور‌ها و روش‌های پیشنهادی مبلغان در ایام تبلیغی ماه محرم اشاره کرد و گفت: محور‌های ذیل به عنوان موضوعات دارای اولویت جهت هم‌افزایی تبلیغی با سایر مبلغان پیشنهاد می‌شود.

وی افزود: «تبیین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منظومه فکری مقاومت و مقدمه سازی برای تمدن اسلامی و دوران ظهور»، «ترسیم جبهه حق و باطل با تکیه بر سیره سیدالشهدا علیه السلام و یاران وفادار ایشان»، «جایگاه بصیرت، صبر، ایمان و ایثار در مقابله با دشمن و تقویت جبهه داخلی»، «مباحث مرتبط با مولفه‌های اقتدار جمهوری اسلامی»، «گسترش روح امید، همدلی، انسجام ونشاط اجتماعی»، «کودکان، زیست مجازی، هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی» و «پاسخگویی به شبهات، اعتقادی، سیاسی و ...» از جمله موضوعات مدنظر است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مبلغان می‌توانند از روش‌هایی همچون؛ «استفاده از ظرفیت محافل خانوادگی و جمع کودکان و نوجوانان بدلیل ایام فراغت تابستان»، «استفاده از کنش‌گری اجتماعی و مواسات و همدلی در افزایش تأثیر تبلیغ»، «بهره‌گیری از خلاقیت‌های تبلیغی با فعال‌سازی مساجد و سپردن نقش به جوانان در برگزاری مراسم عزاداری و بزرگداشت خانواده شهداء و ایثارگران و ...» در فعالیت‌های تبلیغی خود بهره‌مند شوند.

گفت وگو از اکبر پوست چیان

انتهای پیام
captcha