کد خبر: 4321911
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۶
حجت‌الاسلام روستاآزاد خبر داد

ارزیابی 95 طرح و ثبت 102 تجربه تبلیغی در جشنواره جنات

رئیس جشنواره ملی نوآوری‌های تبلیغی «جنات»، گفت: بررسی و ارزیابی ۹۵ طرح برگزیده در جشنواره، نیز تولید محتوای ماندگار: کتاب «ره‌آورد جنات» حاوی ۱۰۲ تجربه برتر تبلیغی و تمامی تجربیات ثبت شده در سایت جنات از جمله دستاوردهای این رویداد است.

روستا آزادبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد؛ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس جشنواره ملی نوآوری‌های تبلیغی «جنات»، 18 آذرماه در مراسم اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه این رویداد نقطه‌عطفی در مسیر تحول تبلیغ دین است، گفت: جشنواره جنات در پی مطالبه صریح مقام معظم رهبری از حوزه علمیه قم برای تشکیل کانون‌های عظیم تبلیغی با سه مأموریت «تربیت مبلغ»، «تولید محتوا» و «تولید روش‌ها و قالب‌های به‌روز تبلیغی» متولد شد.
 
روستاآزاد افزود: پس از تأکید ایشان در دیدار با مبلغان پیش از محرم ۱۴۰۲، این موضوع در شورای عالی نهادهای حوزوی به ریاست آیت‌الله اعرافی مطرح و نهایتاً جشنواره نوآوری‌های تبلیغی به پیشنهاد دفتر تبلیغات اسلامی تصویب و به این معاونت ابلاغ شد.
 
رئیس جشنواره جنات با قدردانی از همکاری مراکز متعدد حوزوی از جمله حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، جامعه‌المصطفی و جامعه‌الزهرا، اظهار کرد: اگرچه جشنواره همه موضوعات تبلیغی را پوشش می‌داد، اما سه محور «خانواده»، «زیست عفیفانه» و «هویت جوان و نوجوان» از اولویت ویژه‌ای برخوردار بودند.
 
روستاآزاد در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد زیرساخت نرم‌افزاری که راه‌اندازی یک سامانه تخصصی برای ثبت و مدیریت نوآوری‌های تبلیغی است که در اختیار همه مبلغان کشور قرار گرفته است، همچنین گستره ملی و رویدادهای میدانی که با حضور مبلغانی از ۳۱ استان کشور، ۱۴ رویداد استانی در قطب‌های چهارگانه قم، مشهد، اصفهان و خوزستان برگزار شد را از جمله دستاوردهای این جشنواره برشمرد.
 
وی اضافه کرد: بررسی و ارزیابی ۹۵ طرح برگزیده در جشنواره، نیز تولید محتوای ماندگار: کتاب «ره‌آورد جنات» که حاوی ۱۰۲ تجربه برتر تبلیغی است و تمامی تجربیات ثبت شده در سایت جنات از جمله دستاوردهای این رویداد است.
 
وی با تأکید بر تداوم مسیر آغاز شده، اظهار کرد: جشنواره جنات را باید آغازی برای شناسایی، حمایت و تعمیق قالب‌های نوین تبلیغی دانست. این رویداد، یک نقطه عطف است که باید مورد توجه جدی مبلغان و مسئولان مراکز تبلیغی قرار گیرد.
 
معاون دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به سه مأموریت اصلی مورد تأکید مقام معظم رهبری (تربیت مبلغ، تولید محتوا و تولید روش‌های نوین تبلیغی)، یادآوری کرد: جشنواره جنات عمدتاً بر «تولید روش و قالب» متمرکز بوده است. برای تحقق کامل آن مطالبه راهبردی، باید برای دو مأموریت دیگر، یعنی «تربیت مبلغ» و «تولید محتوا» نیز برنامه‌ریزی جدی‌تر و منسجم‌تری صورت گیرد.
 
روستاآزاد با ارائه یک الگوی مقایسه‌ای، گفت: همان‌گونه که در حوزه علمیه برای موضوع پژوهش، نهادهای دائمی و معتبری مانند همایش سالانه کتاب حوزه و جشنواره علامه حلی داریم، لازم است جشنواره‌ای دائمی، معتبر و متمرکز بر موضوع «تبلیغ» نیز پایه‌گذاری شود. جشنواره جنات می‌تواند بستر و نقطه شروعی برای استقرار چنین نهاد ماندگاری باشد.
 
وی در آخرین نکته خود، با استناد به آمار، بر لزوم حمایت ویژه از مبلغان بانوان تأکید کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد ۴۲ درصد شرکت‌کنندگان در این جشنواره را مبلغان خواهر تشکیل داده‌اند که رقم قابل‌تقدیری است.
 
رئیس جشنواره جنات، ادامه داد: با توجه به نقش کلیدی بانوان در انتقال مفاهیم اساسی مانند سبک زندگی، باید بسترهای کیفی و محتوایی برای حضور و بروز بیشتر ایده‌های مبلغان خواهر فراهم آورد. چشم‌انداز ما این است که در دوره‌های آینده، حداقل نیمی از طرح‌های برگزیده متعلق به مبلغان خواهر و حوزه‌های علمیه بانوان باشد.
انتهای پیام
خبرنگار:
علی فرج زاده
دبیر:
مهدی مخبری
captcha