به گزارش ایکنا از فارس، سیدمجتبی علوی اردکانی، دبیر ستاد اربعین استان فارس امروز، دوم تیرماه در نشست ستاد اربعین فارس با اشاره به آغاز ثبتنام زائران اربعین اظهار کرد: افرادی که قصد شرکت در مراسم پیادهروی اربعین حسینی(ع) را دارند، بهتر است در همان روزهای ابتدایی نسبت به ثبتنام اقدام کنند و این کار را به روزهای پایانی موکول نکنند.
وی افزود: علاقهمندان به حضور در این مراسم معنوی باید در سامانه سماح ثبتنام کنند تا امکان برنامهریزی و ارائه خدمات مورد نیاز برای آنان فراهم شود.
دبیر ستاد اربعین فارس با بیان اینکه ثبتنام در سامانه سماح الزامی است، گفت: ارائه خدمات مختلف به زائران از جمله تخصیص ارز اربعین، صدور بلیت اتوبوس و هواپیما، بیمه زائران و سایر خدمات مرتبط با سفر، تنها برای افرادی امکانپذیر خواهد بود که در این سامانه نامنویسی کرده باشند.
علوی اردکانی ادامه داد: در فرآیند ثبتنام، اطلاعاتی نظیر مشخصات هویتی، کد ملی، شماره تلفن همراه متعلق به شخص زائر، تاریخ اعتبار گذرنامه، مرزهای خروج و ورود و همچنین نوع وسیله نقلیه مورد استفاده برای سفر دریافت میشود تا برنامهریزی لازم برای خدماترسانی مطلوبتر انجام شود.
وی با اشاره به زمان آغاز ثبتنام گفت: سامانه سماح از ساعت ۹ صبح روز سهشنبه ۹ تیرماه در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت و زائران میتوانند با مراجعه به این سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات و ثبت درخواست خود اقدام کنند.
مدیرکل فرهنگی و رفاهی امور زائران معاونت گردشگری و زیارت استانداری فارس در پایان اظهار کرد: ستاد اربعین امسال با هدف فراهم کردن سفری آسان، ایمن، کمهزینه و عزتمندانه برای زائران برنامهریزیهای لازم را انجام داده و تمامی اقدامات و خدمات در این چارچوب دنبال خواهد شد.
انتهای پیام