کد خبر: 4360211
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۱۹:۵۱
استاندار لرستان:

عاشورا؛ درس ظلم ستیزی و‌ حق‌طلبی در برابر زیاده‌خواهی و دنیاطلبی است

سید سعید شاهرخی در پیامی، عاشورا را درس ظلم ستیزی و حق‌طلبی در برابر زیاده‌خواهی و دنیاطلبی، دانست.

سید سعید شاهرخی، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری لرستان، سید سعید شاهرخی، استاندار لرستان، به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی، پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است: 

عاشورا فقط روزی برای عزاداری یا حادثه‌ای در عمق تاریخ نیست، عاشورا مظهر عدالت‌خواهی و ایستادگی در برابر ظلم و فساد دنیاطلبان دوران‌هاست. 

عاشورا، روایت ایستادگی و آزادگی حق مطلق و شجره طیبه رسول‌الله (ص) است زمانی که مرگ را بر زندگی با ذلت ترجیح می‌دهد و در برابر تطمیع و تهدید ستمگران به میدان رزم می‌شتابند. رزمی که تا امروز، تصویرگر عزت، سربلندی و شهادت‌طلبی امت اسلام است.

جمهوری اسلامی ایران نیز به تبعیت از این مسیر پرنور و تحت زعامت و رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، رهبر شهید و رهبر عزیز انقلاب آیت الله سید مجتبی حسینی خامنه‌ای در ۴۷سال حیات پربرکتش، با تأسی از نهضت حسینی و خط سرخ عاشورا در کنار حق و حقیقت، مبارزه با ظلم و طاغوت و یاری مظلومان و ستمدیدگان بوده است.

بی‌شک این تفکر الهی، خواست مستکبران و ظالمان نبوده و همواره با فتنه‌ها و تهدیدهای طاغوتیان مواجه شده‌است؛ ولی این نظام مقدس با حرکت در مسیر اسلام و نهضت حسینی، امروز مأمن و ملجأ مظلومان و سرمشق ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم است. 

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و ایستادگی؛ ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب و عموم مسلمان و مردم ولایت‌مدار و غیور لرستان تسلیت عرض نموده، مجد و عزت اسلام و مسلمین در برابر استکبار و طاغوت را از خداوند منان، مسألت می‌نمایم.

انتهای پیام
captcha