به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی ادارهکل انتقال خون استان اصفهان، کیان دهرابپور، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اظهار کرد: در راستای اجرای پویش «نذر خون، مهر حسینی» در اصفهان، از ابتدای ماه محرم، مراکز اهدای خون استان، پذیرای اهداکنندگان خون بودهاند که مردم شهرستان خمینیشهر، شور و حال خاصی برای اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا داشتند.
وی ادامه داد: در روز چهاشنبه، سوم تیرماه، همزمان با تاسوعای حسینی، ۳۹۰ نفر در شهرستان خمینیشهر برای اهدای خون مراجعه و از این تعداد، ۳۱۸ نفر خون خود را اهدا کردند.
مدیرکل انتقال خون اصفهان افزود: در روز پنجشنبه، چهارم تیرماه، همزمان با عاشورای حسینی، ۴۹۵ نفر مراجعه کردند که ۴۱۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی اضافه کرد: در مجموع این دو روز، ۸۸۵ نفر مراجعه کردند و ۷۲۹ مورد اهدای خون در این شهرستان صورت گرفت که حائز بیشترین میزان اهدای خون بین مراکز اهدای خون شهرستانی کشور شد.
دهرابپور ضمن قدردانی از مردم نوعدوست شهرستان خمینیشهر، بهویژه ستاد هماهنگی اهدای خون عاشورای حسینی، فرماندار و اعضای شورای اداری این شهرستان، تصریح کرد: مردم خمینیشهر در همه عرصههای ایثار، حرف زیادی برای گفتن داشتهاند و در هشت سال دفاع مقدس نیز سنگ تمام گذاشتند.
وی گفت: با هماهنگیهای لازم بهوسیله مراجع ذیصلاح، موضوع ثبت اهدای خون خمینیشهریها در روزهای تاسوعا و عاشورا با عنوان اثر ملی ماندگار در حال پیگیری است.
انتهای پیام