مسجدی در غرب تهران و شور و هیجان دیدنی در فراگیری قرآن + عکس
کد خبر: 3556373
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

مسجدی در غرب تهران و شور و هیجان دیدنی در فراگیری قرآن + عکس

گروه جلسات و محافل: مسجد صاحب الزمان(عج) در غرب تهران از جمله مساجد فعال در زمینه آموزش قرآن کریم است که با دورخوانی قرآن کریم، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و جشنواره‌های قرآنی، موفق به جذب بسیاری از جوانان و نوجوانان شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی ماجدی، امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان کمیل، نبش خیابان خوش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح فعالیت‌های قرآنی این مسجد پرداخت.

دورخوانی، آموزش تخصصی، جشنواره قرآنی+عکس

حجت‌الاسلام ماجدی در ابتدا به برنامه ترتیل‌خوانی یک صفحه از قرآن اشاره کرد و گفت: هر شب بلافاصله پس از نماز مغرب و عشاء، یک صفحه از قرآن به صورت ترتیل تلاوت می‌شود. پس از تلاوت ترتیل، سال‌هاست که در این مسجد، دورخوانی قرآن کریم، صورت می‌گیرد. بدین صورت که نوجوانان و جوانان، پای رحل قرآن می‌نشینند و هر کدام آیاتی از قرآن را تلاوت می‌کنند و یک قاری ممتاز و مدرس قرآن کریم، اشکالات و نقایص تلاوت آنها را بازگو می‌کند.

دورخوانی، آموزش تخصصی، جشنواره قرآنی+عکس

ماجدی در ادامه به کلاس‌های تخصصی تلاوت قرآن مسجد صاحب الزمان(عج) اشاره کرد و گفت: پس از تأسیس دارالقرآن مسجد صاحب الزمان(عج)، بنام 9دی، کلاس‌های تخصصی را برگزار کردیم، از جمله این کلاس‌ها در روزهای سه شنبه روخوانی، روانخوانی و تجوید زیر نظر «ملاصالحی»، مدرس قرآن کریم و در روزهای دوشنبه، جلسه تخصصی صوت و لحن تحت نظر «زینعلی» پیشکسوت قرآنی که با استقبال گسترده جوانان محل روبرو شده است.

دورخوانی، آموزش تخصصی، جشنواره قرآنی+عکس

ماجدی درباره فعالیت صالحان بسیج این مسجد گفت: صالحان بسیج مسجد، در سطح بسیج نوجوان، جوانان در سنین مختلف را تحت آموزش قرآن کریم قرار می‌دهند؛ بگونه ای که حتی قبل از کلاس‌های رزمی، 30 دقیقه آموزش قرآن کریم، متناسب با سطح هر یک از قرآن‌آموزان صورت می‌گیرد.

دورخوانی، آموزش تخصصی، جشنواره قرآنی+عکس

حجت الاسلام ماجدی در ادامه به جشنواره‌های قرآنی این مسجد در طول سال اشاره کرد و گفت: در طول سال، جشنواره‌های قرآنی متعددی برگزار می‌کنیم و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود. اخیرا جشنواره فجر قرآن را برگزار کردیم که در یک جشنواره 2-3 ساعته، حدود 300 نفر از آقایان و بانوان، سوره فجر را حفظ کردند و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد. مسجدی در غرب تهران و شور و هیجان دیدنی در فراگیری قرآن + عکس

مطالب مرتبط
captcha