سومین نشست نقد «دائرة المعارف قرآن لیدن» برگزار می‌شود
کد خبر: 1425964
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
امروز در نمایشگاه قرآن؛

سومین نشست نقد «دائرة المعارف قرآن لیدن» برگزار می‌شود

گروه اندیشه: امروز سه نشست «نقد و بررسی دائرة المعارف قرآن لیدن و ترجمه آن»، «حجاب و عفاف؛ ضرورت‌ها و فوائد» و «بررسی نظام احسن و اسوه حسنه در آموزش قرآن» در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، میزگرد تخصصی «معرفی، نقد و بررسی دائرة المعارف قرآن لیدن و ترجمه آن» با حضور مرتضی کریمی‌نیا، عضو هیئت علمی بنیاد دائرة المعارف اسلامی و مهرداد عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی امروز شنبه چهاردهم تیرماه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش، در این نشست که از ساعت 19:30 تا 20:45 در سالن کنفرانس باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد، سخنرانان و حاضران در میزگرد به طرح و بررسی نقاط ضعف و قوت دائرة المعارف قرآن پنج جلدی لیدن که تاکنون دو جلد از آن به فارسی ترجمه و از سوی انتشارات حکمت منتشر شده است، می‌پردازند.
در دیگر نشست‌های امروز نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سالن کنفرانس، فائزه عظیم‌زاده اردبیلی در نشستی که به همت کمیته بانوان از ساعت 18 تا 19:15 برگزار می‌شود، با موضوع «حجاب و عفاف؛ ضرورت‌ها و فوائد» سخنرانی خواهد کرد.
ششمین نشست از سلسله نشست‌های «بررسی نظام احسن و اسوه حسنه در آموزش قرآن» نیز با سخنرانی محمدرضا معینی از ساعت 21:45 تا 23 برگزار خواهد شد.
در روزهای گذشته همزمان با نشست‌های سالن کنفرانس باغ موزه دفاع مقدس، سالن هویزه این باغ موزه نیز میزبان نشست‌های تخصصی بود که به علت برگزاری جشنواره «ماوراء از دریچه سینما» در این سالن از امروز به مدت شش روز، نشست‌های تخصصی نمایشگاه قرآن محدود به نشست‌های سالن کنفرانس خواهد بود.

captcha