شگفتی‌های قرآن با استفاده از علوم روز در نمایشگاه قرآن مشهد معرفی می‌شوند
کد خبر: 1432010
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

شگفتی‌های قرآن با استفاده از علوم روز در نمایشگاه قرآن مشهد معرفی می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: آموزش شگفتی‌های نجوم از منظر قرآن یکی از برنامه‌های فرهنگسرای علوم و نجوم مشهد در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد است.

سید‌حسین حسینی، مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: آموزش شگفتی‌های نجوم از منظر قرآن یکی از برنامه‌های فرهنگسرای علوم و نجوم مشهد در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد است که سعی شده با علوم روز شگفتی‌های قرآن را در موضوعات مختلف از جمله نجوم به مردم معرفی کند.

وی افزود: بیان شگفتی‌های نجوم از منظر قرآن از سوی این فرهنگسرا به‌منظور ایجاد انس و الفت هر چه بیشتر شهروندان با کلام وحی است، زیرا بسیاری از علوم روز از دل قرآن خارج شده است.

حسینی با اشاره به اینکه در این غرفه، شگفتی‌های بدن انسان نیز از نظر قرآن به مخاطبان آموزش داده می‌شود، یادآور شد: فیزیولوژی بدن انسان خود یکی از معجزات الهی است که در غرفه فرهنگسرای علوم و نجوم برای مخاطبان بازگو می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا تفاوت سر انگشتان بین انسان‌ها و رشد جنین از مواردی است که قرآن نیز به آن اشاره کرده و ما می‌توانیم با بیان این ویژگی‌ها بر اساس آیات قرآن کریم ویژگی‌های برتر این کتاب الهی را به مردم معرفی کنیم.

مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم با بیان اینکه شبیه‌سازی اندیشمندان اسلامی از جمله خواجه نصیرالدین طوسی و معرفی و توضیح زندگی آنان از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا در نمایشگاه قرآن مشهد به‌‌‌شمار می‌رود، اظهار کرد: رصد زنده نجوم با استفاده از تلسکوپ‌های مستقر در فضای باز و رصد ویژگی‌های ممتاز فیزیولوژی بدن انسان با استفاده از تلسکوپ و میکروسکوپ و ماکت انسان از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد محسوب می‌‌شود.

captcha