مرحوم آیت‌الله شب‌زنده‌دار در تواضع و اخلاق الگویی بی‌بدیل بود
کد خبر: 1435860
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
منتخب مردم جهرم در مجلس:

مرحوم آیت‌الله شب‌زنده‌دار در تواضع و اخلاق الگویی بی‌بدیل بود

گروه اجتماعی: رضایی‌کوچی با اشاره به ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله حسین شب زنده‌دار جهرمی، اخلاق،‌ تواضع و دینداری آن مرحوم را الگویی بی‌بدیل دانست.

محمدرضا رضایی کوچی، منتخب مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله حسین شب‌ زنده‌دار گفت:‌ آن عالم ربانی یکی از علمای برجسته حوزه‌های علمیه سراسر کشور بود که فقدان ایشان ضایعه سنگینی به عالم تشیع و حوزه‌های علمیه و باعث تحمل و تأثر همه جامعه اسلامی شد.
وی اظهار کرد: آیت‌الله شب زنده‌دار که در جهرم متولد شدند از همان دوران کودکی،‌ شرایط خاصی داشتند و در نهایت موفق شدند در اخلاق، تواضع و توجه به مسائل دینی و مذهبی الگویی برای مردم این شهرستان شوند.
رضایی کوچی با بیان اینکه آیت‌الله شب زنده‌دار از استادان برجسته حوزه علمیه قم به شمار می‌رفت و سابق تدریس حوزوی ایشان به چهل سال می‌رسد، گفت: آن مرحوم علی رغم اینکه به لحاظ علمی و مسائل دینی بسیار قوی بودند اما بسیار تواضع داشتند حتی از دوربین و مصاحبه و چاپ آثار خود دوری می‌کردند.
عضو کمیسیون عمران مجلس، اخلاق،‌ تواضع و دینداری آن مرحوم را الگویی بی‌بدیل دانست و گفت: مردم جهرم خاطرات بسیار شیرین و روحانی از دعاهای ابوحمزه ثمالی ایشان در شبهای قدر دارند.
وی خاطرنشان کرد: از خصوصیات این عالم بزرگوار این بود که علاوه بر رعایت مراتب ادب در گفتار و رفتار نسبت به علما، محصلان و هم اهل ایمان، احترام ویژه‌ای ابراز می‌داشت و امروز نیز که به درگاه احدیت پیوسته است بسیاری از خصوصیات فردی دیگر ایشان عیان شده است.
رضایی کوچی عنوان کرد: بسیاری از روحانیان برجسته کشور از شاگردان ایشان بود لذا رحلت ایشان ضایعه سختی برای کشور ما بود که مقام معظم رهبری رحلت ایشان را تسلیت گفتند و برخی مراجع تقلید نیز در نماز ایشان حضور پیدا کردند.
رئیس فراکسیون یاوران امداد مجلس به حضور مردم در مراسم یادبود آن عالم ربانی اشاره کرد و گفت: این استقبال مردم نشان از جایگاه علمی ایشان دارد و بیانگر آن است که مردم قدرشناس روحانیت خود هستند.

captcha