مرخص شدن رهبر معظم انقلاب از بیمارستان
کد خبر: 1451176
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
مهم‌ترین رویدادهای سیاسی هفته/

مرخص شدن رهبر معظم انقلاب از بیمارستان

گروه سیاسی: مرخص شدن رهبر معظم انقلاب از بیمارستان،آغاز دور هفتم مذاکرات از ظهر چهارشنبه و سفر روحانی به نیویورک از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی هفته جاری بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهم‌ترین رویدادهای سیاسی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل می‌باشد:

عیادت مجدد رئیس جمهوری از رهبر معظم انقلاب

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری در بازگشت از سفر پنج روزه به دو کشور آسیای میانه، صبح روز شنبه برای دومین بار با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر معظم انقلاب اسلامی از حضرت آیت الله خامنه ای عیادت کرد.

حجت‌الاسلام روحانی با اظهار خرسندی از سلامتی و نشاط جسمی و روحی رهبر انقلاب، طول عمر و بهبود کامل ایشان را در خدمت به ملت ایران، جهان اسلام، انقلاب اسلامی و فرهنگ اسلامی از خداوند متعال مسئلت و تأکید کرد: وجود رهبر معظم انقلاب حرکت رو به رشد نظام اسلامی را تضمین می‌کند.
همچنین رهبر معظم انقلاب در این دیدار برای موفقیت رئیس جمهور و دولت در انجام وظایف خود دعا و خطاب به آقای روحانی خاطرنشان کردند: من همیشه شما را دعا می کنم.
آقای روحانی همچنین با اشاره به سفر پنج روزه خود به دو کشور آسیای میانه و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، دیدارها و مذاکرات انجام گرفته را بسیار خوب و سازنده توصیف کرد و افزود: در ملاقات با سران کشورها، تمام رؤسا و به طور ویژه رئیس جمهور روسیه، جویای احوال جنابعالی بودند و سلام‌های خود را ابلاغ کردند.

اظهارات لاریجانی درباره اقدام آمریکا به تشکیل ائتلاف ضد داعش

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز شنبه در مراسم پایانی «هفتمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی» در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد گفت: عقلانیت آمریکا برای از بین بردن گروه داعش در منطقه نه تنها به اصلاحات در خاورمیانه نمی‌انجامد و داعش را از بین نمی‌برد بلکه آتش نفرتی فراگیر را در این منطقه می‌افروزد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا وقتی می‌بیند از طریق سازمان ملل و شورای امنیت نمی‌تواند به اهدافش برسد ائتلاف درست می‌کند، همان ائتلافی که علیه ایران درست کرد و اکنون همان ائتلاف را می خواهد علیه سوریه انجام دهد.
وی ادامه داد: آمریکا تصور نکند که به بهانه بمباران داعش می‌تواند سوریه را برهم زند زیرا روشن کردن فیتیله نفرت در منطقه دامن خود آمریکا را خواهد گرفت.
وی بیان کرد: خود آمریکا داعش را در منطقه تقویت کرد زیرا به زعم خود از این طریق می‌توانست به سوریه ضربه بزند، در یک مدت کوتاه خود را به خواب زد و بعد سراسیمه وقتی دامنه جنایات داعش گسترش یافت به بهانه اینکه داعش خطری جدی برای آینده منطقه است حرکتی شتاب زده با ایجاد یک ائتلاف متشکل از عرب‌های متحد و غربیان به راه انداخت.
رئیس مجلس شورای اسلامی علت شکست‌های پی در پی آمریکا برای مبارزه با تروریسم در منطقه به ویژه در حمله به عراق و افغانستان را برخورد تاکتیکی آمریکا با مسئله تروریسم عنوان کرد.
لاریجانی با بیان اینکه روشنفکران آمریکایی در مواجهه با مسائل امروز به دنبال راه هایی برای حفظ منافع خود و ثبات خودمحوری شان در جهان می‌باشند، گفت: چندی پیش یکی از متفکرین صاحب منصب آمریکایی چهار مسئله را در تشریح شرایط امروز بیان کرده که اساسا خودمحوری آمریکا و نوع عقلانیت مادی آن‌ها را نشان می‌دهد.
وی افزود: چهار مسئله عنوان شده از سوی این روشنفکر که در قالب سوال عنوان شده شامل آثار تغییر توزیع قدرت جهانی از غرب به شرق چیست و اثر بیداری سیاسی انسانها روی این مسئله چگونه است؟ چرا جاذبه جهانی آمریکا رنگ و رویش باخته است و عوارض این نزول قدرت سیاسی و اجتماعی آمریکا در داخل و خارج چیست؟ نتایج ژئوپلیتکی افول آمریکا از موقعیت برجسته جهانی چیست و چه کسانی قربانی این تغییر سریع ژئوپلتیکی می شوند؟ چگونه آمریکا قابل احیاست و چگونه اهداف ژئوپلتیکی خودش را باید تعریف کند که احیا شود؟
وی بیان کرد: این نوع ارزیابی از شرایط امروز جهان فقط خودمحوری آمریکا و حفظ منافعشان را نشان می‌دهد زیرا خود شروع کننده جریانات تروریسم در منطقه است همان گونه که القاعده را قدرتمند ساخت و اینک قدرت را به دست داعش در منطقه داده است و در نهایت این گروه های تروریستی هیمنه آمریکا را به چالش کشیدند.

تدوین سند راهبردی خدمت‌رسانی رزمندگان و ایثارگران

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان در هیئت دولت در دست بررسی است.
غلامرضا یاوند عباسی روز یکشنبه در همایش هم اندیشی امور ایثارگران استان زنجان افزود: در صورت بررسی نهایی این سند در دولت و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، کشور برای نخستین بار صاحب سندی در این زمینه می‌شود.

استمداد دبیرکل سازمان ملل از ایران

دریک پلامبلی، نماینده سازمان ملل متحد در امور لبنان که به تهران سفر کرده بود، روز یکشنبه در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان، پیام بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل خطاب به دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه را تسلیم وی کرد.
بان کی مون در این پیام خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات و تسریع در انتخاب رئیس جمهوری لبنان شده بود.

مرخص شدن رهبر معظم انقلاب از بیمارستان/ تفریح مقام معظم رهبری در بیمارستان چه بود؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از گذراندن دوره درمان و کسب سلامتی کامل روز دوشنبه از بیمارستان مرخص شدند.
رهبر انقلاب اسلامی قبل از ترک بیمارستان، در گفت‌وگویی اظهار کردند: من در این چند روزی که در بیمارستان بستری بودم، یک تفریح داشتم که عبارت بود از شنیدن صحبت‌های مقامات آمریکایی در زمینه مبارزه! با داعش، که واقعاً مایه تفریح بود.
رهبر انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار خواندند و با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که صراحتاً اعلام کردند از ایران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته جمعی مایوس می شود، مایه افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.
ایشان گفتند: در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می خواهد که ایران و آمریکا جلسه ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند. سفیر ما در عراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم، در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکایی‌ها همکاری کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه ای با اشاره به سخنان چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا و اعلام این موضوع که ما از ایران برای ائتلاف بر ضد داعش دعوت نمی‌کنیم، خاطرنشان کردند: همین وزیر امور خارجه آمریکا، شخصاً به آقای دکتر ظریف درخواست داده بود که بیایید در قضیه داعش با ما همکاری کنید اما دکتر ظریف درخواست او را رد کرده بود.
ایشان افزودند: حتی معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم که یک زن است و همه او را می‌شناسند، در مذاکرات با آقای عراقچی، بار دیگر این درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی نیز درخواست وی را رد کرد.
رهبرانقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در خصوص مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آنها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان مصاحبه خود گفتند: به هر حال در این چند روز، صحبت‌های مقامات آمریکایی یک تفریح بر روی تخت بیمارستان بود.

ظریف عازم آمریکا شد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صدر تیم مذاکره‌کننده هسته ای برای هفتمین دور از مذاکرات جامع تهران با گروه 1+5 و شرکت در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد روز سه‌شنبه عازم نیویورک شد.

آغاز دور هفتم مذاکرات از ظهر چهارشنبه

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه اظهار کرد: نخستین مرحله از دیدارهای ایران و گروه 1+5 در قالب هفتمین دور از مذاکرات هسته‌ای از ظهر امروز و با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز می‌شود.
ظریف همچنین با اشاره به برگزاری نشست مدیران سیاسی گروه 1+5 گفت: نشست مدیران سیاسی 1+5 روز جمعه برگزار می‌شود.
وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: جلساتی هم با گروه‌های مطالعاتی و اتاق‌های فکر در نیویورک برنامه‌ریزی شده است که در روزهای آینده و قبل از ورود آقای رئیس جمهور برگزار خواهیم کرد.

آیت‌الله جنتی، خطیب جمعه این هفته تهران

نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله جنتی در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.
همچنین آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سخنران پیش از خطبه‌ها خواهد بود.

سفر روحانی به نیویورک

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، روز چهارشنبه در پایان جلسه هیئت دولت از سفر رئیس جمهوری به نیویورک برای شرکت در اجلاس سازمان ملل خبر داد و گفت: برنامه‌ای برای ملاقات با اوباما تنظیم نشده است.
همزمانی سفر روحانی با مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در نیویورک که از روز چهارشنبه با ناهار کاری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز می‌شود، بر اهمیت این سفر بیش از پیش افزوده است.
شصت و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز گذشته در مقر این سازمان در شهر نیویورک گشایش یافت و تا اول ماه اکتبر (9 مهر) به کار خود ادامه خواهد داد.
براساس برنامه منتشر شده توسط سازمان ملل، رئیس جمهوری اسلامی ایران دومین سخنران نشست صبحگاهی 25 سپتامبر (روز پنج شنبه) خواهد بود.

captcha