ضرورت واکنش به‌هنگام مسلمانان در برابر توهین مطبوعات به ساحت مقدس نبوی(ص)
کد خبر: 1457994
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
بانوی فعال مصری عنوان کرد:

ضرورت واکنش به‌هنگام مسلمانان در برابر توهین مطبوعات به ساحت مقدس نبوی(ص)

گروه بین‌الملل: سخنگوی ائتلاف «بانوان اسکندریه» در مصر با محکومیت نشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) در هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو»، موضع‌گیری کشورهای اسلامی و عربی در برابر این اقدام ضد اسلامی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «البوابة نیوز»، هبه الزغبی از وزارت خارجه مصر خواست که سفیر فرانسه را احضار کرده و از وی حقیقت امر را جویا شود.
وی افزود: درصورتی‌که توهین این هفته‌نامه فرانسوی ثابت شود، فرانسه باید به‌طور رسمی از امت عربی و اسلامی به خاطر اقدام موهن شارلی ابدو عذرخواهی کند.
هبه الزغبی تصریح کرد: توهین به ادیان، اقدامی موهن و کینه‌توزانه است که به دشمنی بین مردم منجر می‌شود و هدفش فتنه‌افکنی است.
وی بیان کرد: نشر چنین کاریکاتورهایی خشم قدرتمندانه امت اسلام را می‌طلبد تا عرش عاملان آن را به لرزه درآورد.
این بانوی مصری تأکید کرد: آزادی بیان حد و مرزهای دارد که نباید از آن تجاوز کرد و آزادی بیان و عقیده به معنای توهین به دیگران نیست.
وی تصریح کرد: این‌ها(موهنان به پیامبر(ص)) به مسلمانان در هر جای جهان توهین می‌کنند، هیچ مسلمانی در روی زمین نمی‌پذیرد که به پیامبر(ص) اهانت شود.
هبه الزغبی در پایان از حکومت‌های عربی و اسلامی خواست که تحرکاتی جدی برای متوقف کردن این مجرمانی که به مقدسات توهین می‌کنند و ادعای آزادی بیان دارند، انجام دهند و از ادامه فعالیت آن‌ها، جلوگیری شود.
یادآور می‌شود، مسئولان نشریه فکاهی شارلی ابدو که پیش از این نیز گستاخی به خرج داده و اجازه هتک حرمت مقدسات اسلامی را به خود داده‌‌اند، در شماره جدید خود در واکنش به فعالیت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، تصویری کاریکاتوری و موهن از پیامبر اسلام(ص) بر جلد این نشریه منتشر کردند.

مطالب مرتبط
captcha