اجرا شدن آموزه‌های مکتب عاشورا نیاز به اهتمام اقشار مختلف مردم دارد
کد خبر: 1474357
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
حجت‌الاسلام فال‌ اسیری:

اجرا شدن آموزه‌های مکتب عاشورا نیاز به اهتمام اقشار مختلف مردم دارد

گروه هنر: رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) نی‌ریز جاری و ساری شدن آموزه‌های مکتب عاشورا در جامعه نیازمند اهتمام اقشار مختلف مردم به خصوص هنرمندان دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و محرم‌الحرام، شب شعر عاشورایی با حضور جمعی از شاعران و علاقه‌مندان حوزه ادب با هدف نهادینه ‌شدن فرهنگ عاشورایی در بین افراد و معرفی توانمندی‏‌های ادبی شاعران محلی و مذهبی شب گذشته، 25 آبان در نی‌ریز برگزار شد .
در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمهدی فال اسیری، رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) این شهرستان در خصوص واقعه عاشورا و رسالت جامعه ادبی گفت: بی تردید شعر را می‌توان از برجسته‌ترین هنرها دانست و هنرمندان شاعر مسئولیت سنگینی در قبال واقعه جانگداز عاشورا و مکتب امام حسین(ع) دارند.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت هنر جهت انتقال مفاهیم عاشورایی تأکید کرد و گفت: هر هنرمندی باید به وسیله هنر، ارادت خود را به ائمه اطهار(ع) نشان دهد و شاعران نیز با اشعار فاخر خود باید نسبت به اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا اقدام کنند.
حجت‌الاسلام فال اسیری، جاری و ساری شدن آموزه‌های مکتب عاشورا در جامعه نیازمند اهتمام اقشار مختلف مردم به خصوص هنرمندان دانست و گفت: امروزه اگر بخواهیم پیامی در جامعه بشری پایدار بماند یکی از بهترین راه‌های آن استفاده از ابزار هنر است لذا می‌توان از این ابزار در انتقال مفاهیم عاشورایی و ترویج این مکتب استفاده کرد.
رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) نی‌ریز ابراز کرد: با توجه به هجمه‌های دشمنان اسلام توجه به ترویج و تبلیغ صحیح آموزه‌های دینی به‌ ویژه واقعه عظیم کربلا می‌تواند نسل جوان و جامعه اسلامی را در برابر این هجمه‌ها بیمه کند.
یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم هر کدام از شاعران آئینی شهرستان نی‌ریز ارادت خود را به ساحت امام حسین(ع) در قالب شعر ارائه کردند.

captcha