مقاومت توأم با تسلیحات به‌روز اسرائیل را نابود خواهد کرد/ دو پیام مهم اقدام اروپایی‌ها
کد خبر: 1475674
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
احمد سالک:

مقاومت توأم با تسلیحات به‌روز اسرائیل را نابود خواهد کرد/ دو پیام مهم اقدام اروپایی‌ها

گروه سیاسی: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بحث تسلیح کرانه باختری گسترش مقاومت در سراسر سرزمین‌های اشغالی است، گفت: بی‌تردید مقاومت توأم با تسلیحات و تجهیزات به‌روز می‌تواند اسرائیل را به زانو درآورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره افزایش شدت حملات صهیونیست‌ها در روزهای اخیر به سرزمین‌های اشغالی همزمان با افزایش احتمال انتفاضه جدید در فلسطین و ضرورت تحقق طرح تسلیح کرانه باختری گفت: اولا نگاه با بصیرت و آینده‌نگرانه مقام معظم رهبری در طرح این مسئله قابل تقدیر است و ما به وجود رهبری چون ایشان افتخار می‌کنیم که در جریان بیداری اسلامی به گونه‌ای مدیریت این حرکت را در قالب منشور بیداری اسلامی انجام دادند که امروز شاهد تجلی نشانه‌های آن در کشورهای منطقه هستیم.

تجربه مقاومت مسلحانه در غزه و گسترش آن به سایر مناطق، اسرائیل را به زانو درخواهد آورد

وی ادامه داد: مطلب دیگر اینکه رهبر معظم انقلاب بعد از جنگ 51 روزه غزه بر ادامه روند مقاومت و گسترش آن در سایر مناطق سرزمین‌های اشغالی تأکید کردند وبراین اساس بحث تسلیح کرانه باختری را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: بی‌تردید مقاومت توأم با تسلیحات و تجهیزات به روز می‌تواند اسرائیل را به زانو درآورد. روزی فلسطینیان با سنگ و تیر و کمان با سلاح‌های گرم اسرائیلی‌ها مقابله می‌کردند اما امروز گروه‌های مقاومت در غزه به چنان قدرتی دست یافته‌اند که هواپیماها و پهپادهای اسرائیلی را بر روی آسمان مورد هدف قرار می‌دهند.

شرط پیروزی مقاومت افزایش وحدت گروه‌های فلسطینی است

وی افزود: در روزهای اخیر به خاطر تجاوز اسرائیل به مسجدالاقصی فلسطینیان به گونه‌ای جدید وارد صحنه مبارزه شدند و توانستند در خانه اسرائیلی‌ها حدود 7 تن از خاخام‌های یهودی افراطی را به هلاکت رساندند.

حجت‌الاسلام سالک با تأکید براینکه شرط پیروزی مقاومت افزایش وحدت گروه‌های فلسطینی است گفت: این مسئله سبب می‌شود که گروه‌های فلسطینی با قدرت بیشتری مقابله با رژیم صهیونیستی را به پیش ببرند.

اقدام محمود عباس خدمت به صهیونیست‌ها بود

وی با اظهار تأسف از اقدام محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان، در محکوم کردن عملیات شهادت‌طلبانه دو جوان فلسطینی گفت: این اقدام خدمت به صهیونیست‌ها بود و اقدام آقای عباس از نظر ما محکوم است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: باید گفت تحقق پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب آینده پیروزمندانه‌ای را برای فلسطینیان رقم خواهد زد و با انجام رفراندوم در سراسر سرزمین فلسطین با حضور تمام فلسطینیان از مسلمان، یهودی و مسیحی خواهیم دید یک دولت فلسطینی انتخاب خواهد شد و دیگر اثری از صهیونیست‌ها نخواهد ماند.

اروپایی‌ها نیز متوجه اضمحلال اسرائیل شده‌اند

حجت‌الاسلام سالک درباره دلایل و اهداف حقیقی اقدام برخی پارلمان‌ها و دولت‌های اروپایی در به رسمیت شناختن فلسطین گفت: اگر اروپایی‌ها حضور فلسطینی‌ها در سرزمین خودشان را به رسمیت شناخته باشند اقدامی مثبت است و دارای چند پیام است.

وی در تشریح این پیام‌ها عنوان کرد: یک پیام این است که آنها می‌خواهند از الان در بین فلسطینی‌ها جایی پیدا کنند که البته فلسطینی‌ها باید مراقب این گونه رفتارها باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی محلس ابراز کرد: پیام دوم این است که اروپایی‌ها نیز فهمیده‌اند اسرائیل رو به اضمحلال است و برای اینکه آینده ای برای خودشان در این منطقه رقم بزنند اقدام به حمایت و به رسمیت شناختن سرزمین فلسطین کرده‌اند.‌

captcha